نسخه چاپی

سفر وزیر تجارت انگلیس اردیبهشت ماه به تهران

وزیر تجارت و نوآوری انگلیس در دیدار كاردار ایران با اشاره به حمایت دولت این كشور از شركت‌های انگلیسی برای حضور در بازار ایران گفت در رأس یك هیأت تجاری و اقتصادی اردیبهشت به تهران سفر می‌كند.

به گزارش نما، در جریان دیدار محمدحسن حبیب‌الله‌زاده کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن با ساجد جاوید وزیر تجارت و نوآوری انگلیس پیرامون مناسبات اقتصادی ایران و انگلیس گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

در این دیدار ساجد جاوید وزیر تجارت و نوآوری انگلیس اعلام کرد که دولت این کشور به منظور توسعه روابط اقتصادی، شرکت‌های انگلیسی را برای حضور در بازار ایران مورد حمایت و تشویق قرار خواهد داد.

وزیر تجارت انگلیس ضمن تاکید بر اهمیت ایران به عنوان یکی از بازارهای نوظهور جهان بر علاقمندی شرکت‌های انگلیسی برای مشارکت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران اشاره و اظهار داشت که وی در رأس یک هیأت تجاری و اقتصادی اردیبهشت ماه سال جاری به تهران سفر خواهد کرد.

جاوید حضور هیأت بلندپایه اقتصای و تجاری انگلیس در تهران را حاکی از عزم دولت این کشور برای مشارکت فعال با شرکت‌های ایرانی بر اساس منافع متقابل دانست.

وزیر تجارت و نوآوری انگلیس همچنین حمایت کشورش از الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی را اعلام کرد.

در این ملاقات محمدحسن حبیب‌الله‌زاده کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز ضمن بر شمردن فرصت‌های متعدد تجاری و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف نفت و گاز، حمل و نقل، صنعت و معدن، هوانوردی، خودروسازی، طرح‌های آب و برق، آمادگی کشورمان برای امضای موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری با انگلستان را اعلام کرد که مورد استقبال طرف انگلیسی قرار گرفت.

حبیب‌الله‌زاده با یادآوری تعهدات دولت انگلیس در قبال اجرای برجام، رفع موانع بانکی را موجب تشویق طرف‌های تجاری 2 کشور برای مشارکت در فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ذکر کرد.

۱۳۹۵/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...