نسخه چاپی

غافلگیرشدن داعشی‌ها و فرار از تدمر

منابع سوری از غافلگیرشدن تروریست‌های تكفیری در داعش در پی حمله برق‌آسای نیروهای ارتش سوریه و فرار شمار زیادی از تكفیری‌ها به‌سمت الرقه خبر دادند.

به گزارش نما، منابع نظامی سوری تأکید کردند یگان‌هایی از ارتش سوریه با انجام عملیات ویژه و دور زدن قلعه باستانی شهر تدمر، تروریست‌های داعشی را از پشت غافلگیر کردند، همزمان، یگان‌های دیگری از ارتش سوریه وارد بخش شمالی تدمر شدند و در این راه از توفان شن که منطقه را فرا گرفته، بهره بردند.

این در حالی است که تروریست‌ها هرگز انتظار آن را نداشتند که با وجود این توفان شدید، نیروهای ارتش دست به این عملیات برق‌آسا و غافلگیرکننده بزنند، داعشی‌ها گمان می‌کردند توفان مانع پیشروی ارتش سوریه خواهد شد، اما هنگامی که نیروهای ارتش سوریه از پشت به آنها حمله‌ور شدند، فقط چند گروه از تروریست‌ها در شهر ماندند و بقیه به‌سمت الرقه گریختند.

به‌گفته منابع سوری، تروریست‌های تکفیری متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگینی در تدمر شده‌اند.

غافلگیرشدن داعشی‌ها و فرار از تدمر

ادامه پیشروی نیروهای ارتش و فرار دسته‌جمعی داعشی‌ها

نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان، چندین نقطه در اطراف تدمر را آزاد کرده و به پیشروی در محور شمال غربی به‌سمت منطقه المستودعات (انبارها) در شهر تدمر در حالی ادامه می‌دهند که خبرهایی از فرار دسته‌جمعی تروریست‌های داعشی به‌سمت الرقه دژ اصلی تکفیری‌ها حکایت می‌کند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، گروه تروریستی داعش تاکنون در پی پیشروی سریع نیروهای ارتش سوریه، بیش از 300 تروریست خود را در تدمر از دست داده است و تلفات تکفیری‌ها همچنان ادامه دارد.

البته در حالی که تلویزیون سوریه از ورود یگان‌هایی از ارتش سوریه به داخل شهر تدمر خبر داده بود، شبکه المیادین اعلام کرد نیروهای ارتش در یک‌کیلومتری شهر قرار دارند.

خبرنگار المیادین از کوههای القصور مشرف به تدمر گزارش داد نیروهای ارتش، مواضع داعش را هدف حمله قرار داده‌اند.

به‌گفته خبرنگار المیادین، ارتش سوریه عمق دفاعی داعشی‌ها در حومه جنوبی و غربی شهر تدمر را در هم کوبیده است.

نیروهای ارتش همچنین مواضع داعشی‌ها در منطقه المطاعم شهر تدمر را گلوله‌باران می‌کنند. نیروهای ارتش سوریه، آخرین تپه‌ای را که تحت سیطره تروریست‌های داعشی در ورودی‌های شهر تدمر است، هدف قرار داده‌اند.

همزمان با عملیات زمینی نیروهای ارتش، جنگنده‌های ارتش هم مواضع تروریست‌ها را بمباران می‌کنند.

با تکمیل شدن حلقه محاصره تروریست‌های داعشی و تلفات سنگین آنها در جریان عملیات گسترده ارتش سوریه، احتمال آزادی قریب‌الوقوع این شهر باستانی از چنگال تکفیری‌ها وجود دارد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...