نسخه چاپی

واشنگتن: از نقش ایران در آتش‌بس اطلاعی نداریم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریكا می‌گوید عربستان و دیگر كشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس در به ثمر رسیدن مذاكرات صلح یمن نقش داشته‌اند ولی واشنگتن ارزیابی خاصی از نقش ایران در این میان ندارد.

به گزارش نما، «مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در خصوص مسائل مختلف بین‌الملل سخن گفت و موضع دولت آمریکا در قبال آنها را تشریح کرد.

تونر ابتدا گفت که «آنتونی بلینکن» معاون وزیر خارجه آمریکا دیروز در آنکارا بوده و در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود، در خصوص راه‌حل سیاسی بحران سوریه و همچنین آتش‌بس شکننده حاکم بر این کشور، با آنکارا رایزنی کرده است.

تونر به اعلام خبر توافق طرفین درگیر در یمن برای ترک مخاصمه از 10 آوریل و شروع گفت‌وگوهای صلح در کویت از 18 آوریل هم اشاره کرد و گفت که واشنگتن از این خبر استقبال می‌کند.

یکی از خبرنگاران از تونر پرسید که آیا «ایران» هم نقشی در به فرجام رسیدن مذاکرات صلح داشته است؟

سخنگو ابتدا پاسخ داد «مشخصاً نه.» وی سپس به برگه‌های روی میزش نگاهی انداخت و گفت: «از نقش عربستان سعودی و شورای همکاری‌های خلیج‌ (فارس) آگاهی داریم ولی ارزیابی‌ای از نقش ایران نداریم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بنا به وظیفه سازمانی خود، در خصوص جان اتباع کشورش در خارج هم سخن گفت.

وی در خصوص حوادث خونین 2 روز پیش بروکسل گفت: «گزارشی از کشته شدن آمریکایی‌ها در این حمله نداریم ولی هنوز از سرنوشت 2 آمریکای اطلاعی در دست نیست؛ شناسایی هویت برخی قربانیان مشکل است و مجروحان هم در بیمارستان‌های پراکنده‌ای بستری شده‌اند.»

سخنگو تصریح کرد که تیم دیپلماتیک آمریکا در بروکسل حتی در روزهای غیرکاری هم پاسخگوی خانواده‌های نگران آمریکایی‌اند.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...