نسخه چاپی

جولان جنگنده‌های تركیه در شمال عراق

ارتش تركیه اعلام كرد: جنگنده‌های این كشور اواخر روز چهارشنبه ده‌ها هدف متعلق به شبه نظامیان پ ك ك در شمال عراق را بمباران كردند.

به گزارش نما به نقل از رویترز ، ارتش ترکیه با انتشار بیانیه ای روز پنجشنبه اعلام کرد که جنگنده های ترکیه اواخر روز چهارشنبه به مواضع شبه نظامیان پ ک ک در شمال عراق حمله کردند.

ارتش ترکیه افزود: جنگنده های اف 16 و اف 4 عملیاتی را علیه مواضع شبه نظامیان پ ک ک در شمال عراق انجام دادند و 11 هدف شامل انبارهای مهمات و پناهگاه های پ ک ک را منهدم نمودند.

روز سه شنبه نیز جنگنده های ارتش ترکیه، مواضع پ ک ک و انبارهای مهمات این گروه را در شمال عراق و مناطق روستایی در جنوب شرق ترکیه هدف قرار دادند.

نیروهای امنیتی ترکیه همچنین روز چهارشنبه 10 شبه نظامی پ ک ک را در درگیری در شهر نصیبین در نزدیکی مرز سوریه و شهر سرناک در جنوب شرق ترکیه کشته اند.

ارتش ترکیه اعلام کرده است که از زمان شکسته شدن آتش بس در ماه جولای تاکنون، بیش از 1000 شبه نظامی پ ک ک کشته شده اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز گفته است که در این مدت بیش از 300 نیروی امنیتی ترکیه در درگیری با پ ک ک جان خود را از دست داده اند.

این خونین ترین درگیری ها بین ارتش ترکیه و شبه نظامیان کرد از دهه 1990 میلادی به شمار می رود.

با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.

طرفداران استقلال کردستان از جمله حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک از سال 1984 میلادی تاکنون با دولت ترکیه در جنگ و ستیز هستند. حدود 40 هزار نفر در جریان این درگیری ها تاکنون کشته شده اند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...