نسخه چاپی

شهاب مرادی در عید نوروز چه سریالی را می‌بیند

حجت الاسلام شهاب مرادی در ایام عید به تماشای پخش مجدد یكی از فاخرترین سریال های كشورمان می‌نشیند.


به گزارش نما، حجت الاسلام شهاب مرادی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:

این روزهای نوروز٩٥ سریال هزاردستان پس از سالها با کیفیتی نزدیک به اچ دی از شبکه ‌ تهران پخش می شود.برای دومین بار پس از ٢٨سال بادقت تماشا می کنم،از ویژگی های این سریال حضور هنرمندان درجه یک تمام این سالها آقایان‌ عزت‌الله‌انتظامی، ‌ علی‌نصیریان ‌ جمشیدمشایخی، ‌داوودرشیدی، محمدعلی‌کشاورز و... است در یک اثر فاخر و تراز.


شهاب مرادی در عید نوروز چه سریالی را دنبال می‌کند

به نظرم ‌ هزاردستان یک روایت ‌تاریخی نیست پس روشن است که از لحاظ تاریخی و تقویمِ تاریخ دقیقا منطبق نباشد و به سادگی می توان دریافت که مرحوم حاتمی به عمد این مسیر را میرفته؛ او در جریان نقل یک ماجرای پلیسی یک تصویر ‌ شاعرانه و ‌ ادبی خلق کرده و در مورد دوران ستم و خفقان ‌ قاجار و ‌ پهلوی حرفهایش را زده و بنا نداشته یک مستند تاریخی بسازد.

جایی خواندم که منظور از خانِ حاکم یا همان خانِ مظفر، فرمانفرما است در صورتی که به نظرم علی حاتمی چند چهره تاریخی آن مقطع تاریخی از جمله‌ شوکتُ‌المُـلکِ‌دوم، محمدابراهیم خانِ عَلم و
‌ مُخبـِرُالسلطنة مهدی قلی هدایت را با چهره ‌ عبدالحسین‌میرزا‌فرمانفرما عبدالحسین خان فرمانفرمائیان درهم آمیخته تا یک ‌ نماد بسازد از ظلم رجال پرقدرت دوره ‌ قاجار و ‌پهلوی و از حاکمان ولایات این هر سه شخصیت؛ روزگاری حاکم بخش هایی از ایران بوده اند مانند بیرجند و سیستان و ‌فارس و ‌ آذربایجان و فرمانفرما و هدایت هم در ادواری وزیر بودند و هم هر دو در مقاطعی نخست وزیر ایران و ‌ نماد هستند از زر و زور.

اما لطفا دقت کنید: دلیل این نوشتنم توصیه و پیشنهادیست به متولدین محترم دهه های ٦٠و٧٠ تا از تماشای این سریال و دیالوگ های زیبایش که یادگار ‌ سعدی سینمای ایران است لذت ببرند. همین.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...