نسخه چاپی

ورود سامانه بارشی جدید از فردا

مدیر كل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال ایجاد توده گرد و خاك در استان‌های غربی طی دوروز آینده خبر داد.

به گزارش نما، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال ایجاد توده گرد و خاک در استان‌های غربی طی دوروز آینده و ورود یک سامانه بارشی جدید از سوی مدیترانه از روز شنبه، خبر داد.

احد وظیفه ضمن بیان اینکه طی 24 ساعت آینده جوی آرام بر اغلب مناطق کشور حاکم است، تصریح کرد: به سبب وزش باد شدید احتمال شکل گیری توده گردو خاک طی دو روز آینده در استان‌های نوار غربی کشور وجود دارد. همچنین به تدریج از اواسط روز شنبه سامانه بارشی دیگری از شرق مدیترانه به سمت ایران منتقل می‌شود. به همین سبب انتظار می‌رود از شنبه مناطق شمال غرب ، دامنه‌های غربی البرز و غرب کشور با افزایش ابر ورگبار و رعد و برق و وزش باد مواجه شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، شدت بارش این سامانه را در روز شنبه برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان و همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز غربی و در روز یکشنبه در استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و همچنین در دامنه های البرزپیش بینی کرد.

به گفته وی، این سامانه با احتمال بسیار در ارتفاعات و جاده های کوهستانی غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش به شکل برف و گاهی با وزش باد شدید همراه با کولاک برف خواهد بود.

وظیفه درخصوص وضعیت آب و هوایی استان تهران طی دوروز آینده نیز گفت: هوای این استان در روز شنبه نیمه ابری ، همراه با وزش باد و در بعدازظهر به صورت بارش‌های پراکنده خواهد بود. دمای هوا در گرمترین ساعت به 21 درجه و در سردترین ساعت روز نیز به 10درجه بالای صفر می‌رسد.

وی افزود: در روز یکشنبه نیز هوای استان تهران ابری همراه با رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد و در ارتفاعات به صورت بارش برف پیش بینی می‌شود. بیشینه دما در این روز 16 درجه سانتی گراد و کمینه آن نیز 8درجه سانتی گراد خواهد بود.

منبع: ایسنا

۱۳۹۵/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...