نسخه چاپی

یارانه ها افزایش یابد

عکس خبري -يارانه ها افزايش يابد

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورتی كه یارانه به مردم تعلق نگیرد این افزایش هزینه ها در كجا باید جبران شود.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز، سید ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه در فاز اول اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هزینه های بسیار سنگینی به مردم وارد شده است گفت: بنزین 100 تومانی که در گذشته مردم استفاده می کردند در حال حاضر به 700 تومان رسیده و گازوئیل 16 تومانی به 100 150 رسیده و مردم به قیمت 300 تومان از آن استفاده می کنند.



وی ادامه داد: در صورتی که یارانه به مردم تعلق نگیرد این چنین افزایش هزینه ها در کجا باید جبران شود.



موسوی لارگانی با اشاره به اینکه مجلس اجرای فاز اول با یک شیب ملایم در نظر گرفته بود در صورتی که فاز اول با شیب بسیار تندی حرکت کرد افزود: مجلس20 درصد اجازه افزایش قیمت به حامل های انرژی با حذف یارانه ارائه شده توسط دولت را داد،در صورتی که دولت بیش از 20 درصد افزایش داده بود.







نماینده مردم اصفهان در ادامه تصریح کرد: شیب ملایم مجلس افزایش 20 درصدی قیمت حامل های انرژی بوده است در صورتی که دولت با شیب بسیار تندی حرکت کرده و بیش از حد قیمت ها را افزایش داده است.



وی با اشاره به اینکه فاز دوم به واسطه مشکلات ایجاد شده مجلس خواهان اجرایی نشدن آن است گفت: در حال حاضر فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها اجراشده و قیمت ها افزایش پیدا کرده است بنابراین باید با ارائه یارانه ها به مردم بخشی از این هزینه ها جبران گردد.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: منطقی نیست که اگر فاز دوم به دلیل نخواستن دولت یا مشکلات اجرا نشود یارانه ها نیز پرداخت نشود.



براساس این گزارش چندی پیش نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص پرداخت نشدن یارانه ها گفته بود : مجلس از ابتدای تصویب قانون هدفمندی مخالف اجرای تند این قانون بود اما دولت فاز اول هدفمندی را با شیب تند اجرا کرد.



نماینده مردم ارومیه با تاکید بر این که دولت باید قانون هدفمندی را در طول پنج سال اجرا می کرد، افزود:پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی قیمت ها سرسام آور بالا رفته است و به نظر می رسد دولت نیز تصمیمی برای اجرای فاز دوم ندارد.



قاضی پور با تاکید بر این که توزیع یارانه نقدی در سال جاری منوط به اجرای فاز دوم در این سال است، تصریح کرد: بر اساس قانون دولت در صورتی می تواند یارانه نقدی توزیع کند که اعتبار آن از محل اجرای قانون تامین شده باشد.

وی تصریح کرد: در صورتی که دولت تصمیمی برای اجرای فاز دوم هدفمندی در سال جاری ندارد، نباید یارانه نقدی توزیع کند چرا که دولت این یارانه را از محل اعتبار بخش صنعت و تولید بر داشت می کند و آن را به صورت یارانه نقدی توزیع می کند

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...