نسخه چاپی

حملات رسانه‌های امریكایی به ایران و طرح ادعای هك‌كردن بانك‌ها و سد نیویورك

دولت اوباما به طرح ادعاهایی در زمینه تلاش هكرهای ایرانی برای نفوذ به چند بانك و سیستم مدیریت سد نیویورك پرداخته و هفت ایرانی را همین دلیل متهم كرده است.

به گزارش نماو به نقل از رویترز، دولت آمریکا مدعی است افراد متهم شده از سال 2011 تا 2013 تلاش‌های هماهنگی را برای حملات مذکور انجام داده‌اند و به جرائم آنها طبق قوانین مرتبط با جرائم سایبری در این کشور رسیدگی خواهد شد.

بر اساس ادعانامه‌ای که یک دادگاه فدرال در نیویورک این زمینه تهیه کرده مظنونین که همگی در داخل ایران زندگی می‌کنند هکرهای باتجربه‌ای هستند که از طرف دولت این کشور چنین اقداماتی را صورت داده‌اند.

این اولین بار است که دولت آمریکا افرادی خارجی را با ذکر نام و مشخصات متهم به همدستی با یک دولت خارجی به منظور ایجاد اختلال در زیرساخت های خود می کند. محققان امنیتی بارها هشدار داده اند که سیستم های رایانه‌ای مورد استفاده در سازمان‌های دولتی و شبکه تامین آب و برق و ... ایالات متحده دچار مشکلات جدی است و هکرها می‌توانند از این آسیب پذیری ها سواستفاده کنند.

افراد متهم شده توسط دولت آمریکا عبارتند از احمد فتحی، حمید فیروزی، امین شکوهی، صادق احمدزادگان، امید غفاری نیا، سینا کیسار و نادر سعیدی. این افراد متهم به انجام فعالیت های خود از طریق دو شرکت رایانه ای ITSecTeam و Mersadهستند.

در میان این افراد حمید فیروزی به دسترسی غیرمجاز به یک رایانه محافظت شده هم متهم شده است. مقامات قضایی آمریکا مدعی شده‌اند این حملات هکری میلیون ها دلار خسارت به بانک های آمریکایی تحمیل کرده و در جریان حملات یاد شده حداقل 46 نهاد و شرکت مرتبط با مسائل مالی هدف قرار گرفته اند که از جمله آنها می توان به JPMorgan Chase، Wells Fargo و American Express اشاره کرد. شرکت مخابراتی AT&T هم از جمله اهداف این حملات بوده است.

این هکرها حملات موسوم به denial of service را به طور هفتگی بر علیه اهداف خود اجرا می‌کردند و به این منظور ترافیک مصنوعی به سرورهای بانک‌ها و موسسات مالی تحمیل می‌کردند.

این افراد به حمله به سد Bowman Avenue در نیویورک هم متهم شده‌اند ولی منابع آمریکایی مدعی شده‌اند، هکرها نتوانسته‌اند کنترل عملیاتی دروازه های خروجی آب این سد را به دست آوردند. علت این امر قطع دستی سیستم مذکور به منظور اجرای عملیات تعمیر و نگهداری روزمره بوده است.

۱۳۹۵/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...