نسخه چاپی

تعطیلی چند سفارت ایران به دلیل كمبود بودجه

عضو هیأت رئیسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: متأسفانه برخی از سفارتخانه های ایران به علت عدم توجه و نبود منابع مالی، عملا تعطیل شده اند و این موضوع برای جمهوری اسلامی بسیار نامطلوب است.

به گزارش نما، سیدباقر حسینی با اشاره به وضعیت اعتبار و بودجه وزارت خارجه در لایحه بودجه سال 95، گفت: افزایش اعتبار وزارت خارجه در سال آینده بسیار کم و ناچیز است و امیدوارم مجلس و نمایندگان تمهید مناسبی برای این مسائل بیندیشند.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در چند سال اخیر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بازدیدهایی را از سفارتخانه های جمهوری اسلامی در برخی کشورها داشته اند، که متأسفانه در این بازدید، برخی سفارتخانه در وضعیت نا مناسبی قرار داشتند.

وی افزود: یکی از اولویت های وزارت خارجه در شرایط کنونی حمایت از سفارتخانه های کشورمان است، که لازمه این موضوع، افزایش اعتبار و تقویت بودجه ای وزارتخانه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: متأسفانه برخی از سفارتخانه های ایران به علت عدم توجه و نبود منابع مالی، عملا تعطیل شده اند و این موضوع برای جمهوری اسلامی بسیار نامطلوب است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: در شرایط پسابرجام و گسترش ارتباطات میان ایران و دیگر کشورها قطعا ما به دستگاه دیپلماسی قوی نیازمندیم، از این رو باید از هر وسیله ای برای تقویت این حوزه استفاده کنیم.
منبع: خانه ملت

۱۳۹۵/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...