نسخه چاپی

چرا می‌گویند كی‌روش زیاده‌خواه است؟/ رئیس‌جمهور از تیم ملی حمایت كند

مدافع تیم ملی ایران گفت: چرا می‌گویند كی‌روش زیاده‌خواه است؟ او چه چیزی را برای خودش می‌خواهد. ما چه چیزی را به او داده‌ایم كه كی‌روش را به زیاده‌خواهی متهم می‌كنیم.

به گزارش نما، سیدجلال حسینی مدافع تیم ملی ایران شب گذشته یکصدمین بازی ملی خود را با پیراهن تیم ملی انجام داد تا وارد باشگاه صدتایی‌ها شود.

برهمین اساس گفت‌وگویی را در همین خصوص با حسینی انجام دادیم هرچند که مدافع تیم ملی نسبت به برخی ناملایمات و عدم حمایت‌های لازم از تیم ملی گلایه‌هایی را مطرح کرد که خیلی از آنها به حق بوده و توسط مسئولان ورزش کشور جای بررسی دارد.

گفت‌وگوی ما را با سیدجلال حسینی پس از انجام صدمین بازی ملی‌اش را در زیر می‌خوانید.

* به نظر انجام صدمین بازی ملی برای تو حس ویژه‌ای را برایت به دنبال داشته است.
صددرصد حس خوبی بود اما از همه مهم‌تر سوپرایزی بود که کی‌روش و بچه‌ها قبل از ورود به بازی برایم مرور کردند و با ایجاد تونل ورودم به صدمین بازی ملی را برایم خاطره‌انگیز کردند. ضمن اینکه لطفی که کی‌روش به من داشت و در آن شرایط سخت بازی از من خواست که به میدان بروم برایم لحظات شیرینی را به وجود آورد. فکر کنم یکی از بهترین روزهای زندگی‌ام بود. از این موضوع خیلی خوشحالم. وقتی این اتفاق می‌افتد می‌توان بسیار خوشحال بود که این همه زحمتی در این سال‌ها کشیده‌ای بالاخره یک نتیجه‌ای به همراه داشته و حاصل عمر فوتبالی‌ام را شب گذشته دیدم. لحظات عالی را پشت سر گذاشتم و از کی‌روش و همه بازیکنان تشکر می‌کنم که همیشه به من لطف داشتند و یکی از بهترین روزهای زندگی‌ام رقم خورد.

* البته می‌شد این اتفاق برای تو زودتر بیفتد اما به خاطر مصدومیت دو بازی ملی قبلی تیم ملی را از دست دادی.
بالاخره مصدومیت جزوی از فوتبال است و اتفاقاتی رخ داد که نتوانم زودتر از این به صد بازی ملی برسم اما خدا را شکر به لطف خدا توانستم صدمین بازی ملی‌ام را برای تیم ملی فوتبال ایران انجام دهم.

* در این چند روز اخیر کی‌روش لطف زیادی به تو داشت و خیلی از تو تعریف کرد.
کی‌روش همیشه کار و تلاش زیاد را از ما می‌خواهد و من هم دوست دارم خواسته‌های او را انجام دهم. چیزی که کی‌روش به ما یاد داده تلاش کردن زیاد و جنگیدن با همه وجود است. من هم همین کارها را انجام می‌دهم و امیدوارم در این سال‌ها شاگرد خوبی برایش بوده باشم.

* جوان‌ترها برای بازیکنان با تجربه در این یکی دو سال اخیر خط و نشان خوبی کشیده‌اند و نمونه‌اش هم می‌توان به خود تو اشاره کرد که از بازی شب گذشته در خط دفاعی پشت خط جوانان ماندی.
فوتبال همین است. تیم ملی جای این صحبت‌ها نیست. من در این سال‌ها صد بازی ملی انجام دادم و خیلی بازی‌ها را هم از دست داده‌ام. تیم ملی جای جنگ است و هیچ وقت حتی اگر بازیکنی به اردو دعوت شده می‌تواند خودش را در بازی‌های پیش رو در ترکیب ثابت بداند. اینطور نیست، باید لحظه به لحظه بجنگی، مبارزه کنی و آماده باشی تا بتوانی بازی کنی و من هم خدا را شکر می‌کنم که در این سال‌ها به دستاوردهای بزرگی در تیم ملی رسیده‌ام.

* آیا می‌توانی با تیمی که کی‌روش درست کرده به جام جهانی برویم. سرمربی اعتقاد دارد با این امکانات کار بسیار سخت است.
دقیقا کار سختی داریم. امکاناتی که کی‌روش می‌خواهد وجود ندارد و با این امکانات به هیچ جا نمی‌رسیم. این دستاوردها هم با تلاش و کوشش دسته‌جمعی بازیکنان و کادر فنی به دست آمده و تقریبا چیزی شبیه معجزه بوده است. ما جز زمین ورزشگاه آزادی چه چیزی داریم؟! این زمین را هم به زور برای دو جلسه به تیم ملی می‌دهند. در غیر این صورت یک کمپ خراب داریم و نه لباسی داریم و نه اردویی و نه بازی تدارکاتی و نه حتی می‌توانیم در سال سه بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ جهان انجام دهیم اما همین کشور قطر که کنار گوش ماست 40 روز در بهترین شرایط اردو برگزار می‌کند و این در حالی است که ما سال‌هاست که تیم اول آسیا هستیم و قطری‌ها به تازگی در فوتبال آسیا پیشرفت خود را آغاز کرده‌اند. شما می‌توانید این صحبت‌ها را از بقیه بازیکنان جوان‌تر هم بپرسید. بچه‌های جوان‌تر هم به تیم ملی می‌آیند تا بجنگند و کارهای کادر فنی را انجام دهند اما آنها هم رسیدگی می‌خواهند و برای پیشرفت باید بهترین امکانات را در اختیارشان گذاشت. متاسفم که عده‌ای می‌گویند کی‌روش زیاده‌خواه است و به منافع خودش فکر می‌کند. آنها فکر می‌کنند اگر کی‌روش ایراد می‌‌گیرد امکانات را برای خودش می‌خواهد. اگر زمین کمپ را می‌خواهد مگر می‌خواهد با خودش می‌خواهد این زمین را ببرد بلکه کی‌روش می‌خواهد این زمین را برای همین فوتبال ایران به جا بگذارد. اگر اردوی خوب می‌خواهد برای همین جوانانی است که می‌خواهند در 10 سال آینده فوتبال ایران را تضمین کنند. اگر لباس خوب می‌خواهد برای شخصیت بازیکنان است و اگر بازی تدارکاتی قوی می‌خواهد به خاطر مجموعه همین مسائل است.

* سیدجلال گویا در شبی که بهترین شب عمرت هم بود گلایه‌های زیادی داری.
اگر کی‌روش امکانات پزشکی قوی می‌خواهد برای بازیکنان می‌خواهد. من سیدجلال حسینی ملی‌پوش دو ماه مصدوم بودم و هیچ کس نگاهم نکرد. در یک روز 4 جا می‌رفتم تا مصدومیتم برطرف شود. این شرایط من ملی‌پوش بود. من سوالم این است چرا نباید یک کمپ و مرکز درمانی در ایران باشد تا ملی‌پوشان با حضور در آنجا به راحتی و بدون دغدغه به فکر برطرف شدن مصدومیت خودشان باشند. کجا کی‌روش زیاده‌خواه است. او چه چیزی را برای خودش می‌خواهد؟ چه چیزی را به او داده‌ایم که کی‌روش را متهم به زیاده‌خواهی می‌کنیم؟ اگر زمین تمرین، اردو، کمپ و لباس که نیازهای اولیه برای تیم ملی هستند را می‌خواهد این اسمش زیاده‌خواهی است؟! آقای رئیس‌جمهور خیلی‌ حرف‌ها را زد و امیدوارم که توجه و حمایت ویژه‌ای پس از صحبت‌های ایشان به تیم ملی فوتبال ایران بشود. فوتبال یک رشته‌ای است که مردم را شاد می‌کند و خودتان دیدید که روز گذشته در یک روز تعطیل چه اندازه تماشاگر به عشق ایران برای تشویق تیم ملی به ورزشگاه آمد. با موفقیت تیم ملی دل مردم شاد می‌شود و مردم هم عشق این را دارند که دوباره تیم ملی کشورشان به جام جهانی برود و با تیم‌های بزرگ مثل برزیل و آرژانتین بازی کند. این موفقیت‌ها به دست نمی‌آید مگر اینکه سرمایه‌گذاری خوبی برای تیم ملی انجام شود. امیدوارم از این پس با حمایت‌های رئیس‌جمهور و دولت محترم بتوانیم موفقیت‌های بیشتری به دست بیاوریم تا دل مردم شاد شود.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...