نسخه چاپی

مدیرعامل تراكتورسازی: اعتراض‌مان را در فیفا و دادگاه CAS پیگیری می‌كنیم

مدیرعامل باشگاه تراكتورسازی گفت: نباید اجازه دهیم بازی در كشور ثالث برای عربستانی‌ها سنوات شود و آنها به این بهانه از انجام مسابقات رشته‌های دیگر و ملی هم سر باز بزنند. اعتراض‌مان را در فیفا و دادگاه CAS پیگیری می‌كنیم.

به گزارش نما، سعید عباسی در مورد بحث دیدار مقابل حریفان عربستانی در کشور ثالث گفت: ما قبل از نوروز جلسه‌ای با معاون وزیر و حضور نماینده وزارت خارجه و همچنین نماینده باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم. قرار شد اطلاعات آن جلسه به بیرون انعکاس پیدا نکند و تصمیم گیری لازم صورت بگیرد.

وی افزود: این مسئله جنبه فراباشگاهی داشت و بحث اقتدار نظام مطرح بود. ما گفتیم اگر خدشه‌ای به اقتدارمان وارد نمی‌شود بازی کنیم وگرنه تابع تصمیماتی که اتخاذ می‌شود هستیم حتی اگر جرایم سنگینی علیه ما اعلام شود که در نهایت تصمیم بر‌آن شد که در مسابقات به میدان برویم.

مدیرعامل تراکتورسازی با اشاره به تحمیل هزینه‌های اضافی به باشگاه جهت سفر به کشور ثالث عنوان کرد: متاسفانه بار مالی تازه‌ای به ما تحمیل شده است اینکه بخواهیم بازی را در جایی به غیر از کشور خودمان برگزار کنیم هزینه‌های اضافی به ما تحمیل می‌کنند که بار منفی آن روی دوش باشگاه است در شرایطی که ما زیر فشار مالی سنگینی هستیم و از چپ و راست هزینه‌های زیادی به ما تحمیل می‌شود این هزینه‌های اضافی هم کار را سخت تر می‌کند. ما حتی اعلام کرده بودیم شاید نتوانیم کارمان را در مسابقات ادامه دهیم ولی کسی این مسئله را جدی نمی‌گیرد. به هر حال با این مشکلات روبرو هستیم و شب عید هم نتوانستیم پول قابل توجهی به بازیکنان بدهیم و فقط مبلغی در حد گذران این روزها داده شد.

وی افزود: ما برای معرفی کشورهایی که می‌توانیم در آن‌ها بازی کنیم به AFC نامه زدیم با توجه به اینکه این مسابقه 14 اردیبهشت برگزار خواهد شد و به خاطر گرمای هوا ترجیح ما این است که در آسیای میانه به میدان برویم. تاجیکستان چمن مصنوعی داشت و امکان حضور در آن نبود. باید وضعیت زمین ترکمنستان را ببینید و اگر شرایط آن بهبود پیدا کرده باشد حضور در ترکمنستان با توجه به گرانی‌های ازبکستان بهتر است. سپاهان، مسقط و بیروت را معرفی کرده است اما ما با رایزنی‌هایی که با ‌آن‌ها داشتیم خواستار این شدیم که در این رابطه هماهنگ باشیم و یک مکان را انتخاب کنیم چرا که در آن صورت هزینه‌های ما تقسیم می‌شود.

عباسی در رابطه با اینکه آیا در رابطه با تصمیم اخیر AFC به فیفا اعتراض کرده‌اند گفت: سه راهکار پیش روی ما قرار داشت اول اینکه ما هم بازی کنیم و هم اعتراض. دوم اینکه بازی نکنیم و اعتراض کنیم و سوم اینکه نه بازی کنیم و نه اعتراضی انجام دهیم. موضوع سوم کلا منتفی بود چرا که عواقب سنگینی را برای ما در پی داشت. با هماهنگی مقامات ارشد کشوری تصمیم بر این شد که ما در مسابقات حاضر شویم و اعتراضمان را به فیفا و سایر نهادهای مربوطه مثل دادگاه CAS اعلام کنیم تا این مسئله برای عربستانی‌ها سنوات نشود و در آینده نگویند چون تیم باشگاهی ما نیامد در رشته‌های دیگر مثل بسکتبال ، هندبال و غیره هم خواهان عدم حضور در ایران شوند این بدعت گذاشته شد اما ما آن را در نطفه خفه خواهیم کرد.

مدیرعامل تراکتورسازی در مورد اینکه روز گذشته هیچ بازیکنی از تراکتورسازی در تیم ملی حضور نداشت عنوان کرد: البته محمدرضا اخباری از تیم ما در لیست کارلوس کی روش حضور دارد ولی او دیروز بازی نکرد این طور که من با افشین پیروانی صحبت می‌کردم او می‌گفت کی‌روش با توجه به اینکه سپاهان، ذوب آهن و تراکتورسازی درگیر لیگ قهرمانان هستند کمتر از این تیم‌ها بازیکن دعوت کرده تا آنها با مشکل روبرو نشوند به هر حال امیدواریم تیم ملی موفق باشد.

عباسی در پاسخ به این سوال که چرا سربازان تراکتورسازی برای حضور در بازی‌های خارج از ایران این تیم مشکلی ندارند ولی مجوز حضور آن‌ها در تیم ملی صادر نمی‌شود اظهار داشت: بنده به شخصه خیلی پیگیر حل این مسئله بودم نظر مسئولان مربوطه این است که به خاطر بحث افکار عمومی و اینکه این افراد مرتکب تخلف شده‌اند نباید در تیم ملی بازی کنند اما من معتقدم وقتی این نفرات تمکین کرده‌اند و پای تخلفشان ایستاده‌اند و به خدمت بازگشته‌اند باید با آن‌ها کنار آمد. حضور در تیم ملی خدمت به کشور است و می‌توان از آن‌ها در این زمینه بهترین استفاده را کرد. تقاضای ما از عزیزان این بود که اجازه بدهند این سربازها در تیم ملی هم حاضر شوند تا هم تیم ملی منتفع شود و هم این بازیکنان آسیبی به فوتبالشان نرسد. امیدوارم در این ادامه این مشکلات حل شود.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...