نسخه چاپی

تنها راه حل بحران سوریه از نظر بان كی مون

دبیركل سازمان ملل متحد كه به لبنان سفر كرده است، تنها راه حل بحران سوریه را تشریح كرد.

به گزارش نماو به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه سفر خود به لبنان، از اردوگاه آوارگان سوری در الدلهمیه بازدید کرد.

وی در دیدار با خانواده‌های آواره سوری مستقر در این اردوگاه در جریان مسائل و نیازهایشان قرار گرفت.

دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های سازمان ملل به نتایج مثبتی در ارتباط با آتش بس در سوریه منجر شود.

وی تاکید کرد سازمان ملل برای کمک به آوارگان سوری و فلسطینی در منطقه تلاش می‌کند و آشتی داخلی تنها گزینه حل بحران سوریه است.

این در حالی است که شبکه ال بی سی لبنان در واکنش به سفر بان کی مون اعلام کرد دبیرکل سازمان ملل برای اسکان دائمی آوارگان سوری در لبنان تلاش می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین با سفر به جنوب لبنان از نیروهای بین المللی مستقر در جنوب موسوم به یونیفل بازدید کرد. وی در ادامه به دیدار وزیر دفاع و فرمانده ارتش لبنان رفت.

بان کی مون روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با تمام سلام نخست وزیر لبنان در السرای الحکومی (ساختمان نخست وزیری لبنان) اظهار داشت سازمان ملل حضور اساسی در لبنان دارد و حمایت بین المللی از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان برای مقابله با تروریسم یک ضرورت است.

بان کی مون همچنین در ضیافت شام نخست وزیر لبنان که به افتخار وی ترتیب داده شد، شرکت کرد، در این مراسم هیئت همراه وی شامل جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی و احمد محمد علی مدنی رئیس بانک توسعه اسلامی و همچنین هماهنگ کننده سازمان ملل حضور داشتند. خانم رنده بری همسر نبیه بری به نمایندگی از رئیس پارلمان، میشل سلیمان رئیس جمهور سابق لبنان، امین الجمیل، سعدالحریری، فواد السنیوره، نجیب میقاتی، سمیر مقبل و شمار دیگری از وزیران، نمایندگان پارلمان و سفیران کشورهای خارجی در ضیافت شام سلام حضور داشتند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...