نسخه چاپی

فرافكنی سیاست‌مدار كویتی با اهانت به ایران

سیاستمدار سرشناس كویتی در سخنانی ضمن قیاس ایران و رژیم اسرائیل مدعی شد ایران كه منبع تنش در منطقه است اهواز را با دارا بودن منابع فراوان انرژی به اشغال خود در آورده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، یک سیاستمدار سرشناس کویتی در سخنانی ضمن قیاس ایران و رژیم اسرائیل مدعی شد ایران اهواز را با دارا بودن منابع انرژی فراوان به اشغال خود در آورده است.

«عبدالله النفیسی» استاد علوم سیاسی و از سیاستمداران سرشناس کویت روز گذشته (شنبه) در مراسمی که به مناسبت اولین سال حمله ائتلاف عربستان سعودی به یمن برگزار شده بود، گفت که ایران و اسرائیل راهبرد یکسان غامضی را دارند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این سیاستمدار کویتی در ادامه سخنان خود با اهانت به ایران مدعی شد که ،جمهوری اسلامی منبع تنش در شبه جزیره عربی است و همانند اسرائیل راهبرد ناهمگون را اتخاذ کرده است.

نفیسی گفت: «سران ایران و اسرائیل ملاحظات اشتباهی را اتخاذ کرده‌اند.»

نفیسی در ادامه ضمن ستایش از عملیات عربستان در یمن درباره ایران گفت: «در حالی‌که اسرائیل فلسطین را در اشغال دارد، ایران نیز اهواز را که 16 برابر فلسطین است ، در اشغال دارد. 90 در صد منابع طبیعی ایران در این منطقه قرار گرفته‌اند.»

وی در ادامه سخن‌پراکنی‌های خود اظهار داشت: «همچون اسرائیل، ایران از بعد فرهنگی در انزوا قرار دارد زیرا زبان غالب منطقه عربی است و همانطور که سنی‌ها اطراف اسرائیل را احاطه کرده‌اند، ایرانی‌ها نیز در احاطه اعرابی هستند که معمولا به آن‌ها (ایرانی‌ها) عجم می‌گویند.»

۱۳۹۵/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...