نسخه چاپی

روایت مصباحی‌مقدم از اعتراض‌به محصولی

عکس خبري -روايت مصباحي‌مقدم از اعتراض‌به محصولي

نمایده تهران با اشاره به اعتراضش به وزیر كشور وقت در آن سال، ادامه داد: ما به وزیر كشور {صادق محصولی} گفتم اگر نتایج انتخابات را شهر به شهر به صورت ریز روی آنتن می بردید و از طریق سایت ها و تلویزیون اعلام می شد، مردم خودشان جمع بندی می كردند كه چه اتفاقی افتاده است


به گزارش نما، غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت وگو با خبرآنلاین، در خصوص ارزیابی اش از پیشنهاد برگزاری انتخابات توسط نهادی فرا قوه ای، با بیان اینکه ما در انتخابات چند گونه کار داریم، اظهار داشت: بخشی از کار، امور اجرایی و بخشی هم کار نظارتی و مقدمات کاندیداتوری است.

وی که معتقد است قانون انتخابات در بخش کاندیداتوری نیازمند ساماندهی جدیدی است، افزود: ،خیلی معتقد نیستیم کار را از نظر اجرا باید از دست دولت خارج کرد. این امر خلاف قانون اساسی است؛ چون واقعا وظیفه دولت در انتخابات اجرا و وظیفه شورای نگهبان، نظارت است.

مصباحی مقدم که معتقد است یکی از ضعف های انتخابات نداشتن «حداقل صلاحیت ها» برای نامزدها است، افزود: در مورد نامزدی نمایندگی مجلس، سطح مدرک تحصیلی به کارشناسی ارشد افزایش یافت. اما معتقدم این شرط هم ناکافی است و نمایندگان مجلس باید از تجربه هم برخودار باشند.

مصباحی مقدم همچنین شیوه اعلام نتایج انتخابات را مساله ای مهم دانست و اظهار داشت: نفی نمی کنم که بیگانگان برای آشوب و بلوا در رخدادهای تلخ فتنه 88، برنامه ریزی کردند اما روش اعلام نتایج هم بهانه به دست معترضان داد.

نمایده تهران با اشاره به اعتراضش به وزیر کشور وقت در آن سال، ادامه داد: ما به وزیر کشور {صادق محصولی} گفتم اگر نتایج انتخابات را شهر به شهر به صورت ریز روی آنتن می بردید و از طریق سایت ها و تلویزیون اعلام می شد، مردم خودشان جمع بندی می کردند که چه اتفاقی افتاده است و وقتی نوبت به تهران می رسید، برایشان عجیب نبود که ببینند تهران نتایجی متفاوت از استان های دیگر دارد. ولی وقتی این اتفاق نیفتاد مردم به یک باره با نتایج روبرو شدند و در ذهن عده ای القای تقلب در انتخابات شکل گرفت.

وی درباره اینکه برخی از کشورها نهادی مستقل از قوای سه گانه را برای برگزاری انتخابات برگزیده اند، گفت: من این تجربیات را نفی نمی کنم ولی در خصوص سازگاری آن با قانون اساسی تردید دارم. چون کار اجرا اساسا با دولت است و معتقدم دولت باید از روش های متعارف برای اجرای انتخابات و اعلام نتایج آنها استفاده کند.

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...