نسخه چاپی

3 توصیه نوروزی برای بیماران دیابتی

بیماران دیابتی باید همیشه و همه جا داروهای خود را به همراه داشته باشند و در روزهای مسافرت نیز باید حتما دارو همراه ببرند.

به گزارش نما به نقل از عصرایران، فاطمه رضوان مدنی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه رژیم بیماران دیابتی در ایام نوروز باید ادامه پیدا کند، گفت: در تعطیلات نوروزی دید و بازدیدها بیشتر می‌شود و در این دید و بازدیدها نیز استفاده از خوراکی‌هایی مانند آجیل و شیرینی افزایش می‌یابد و بیماران دیابتی باید توجه داشته باشند که رژیم غذایی آنها تعطیلی ندارد و در این ایام باید بیش از هر زمان دیگری مراقب رژیم غذایی خود باشند.

وی تصریح کرد: بیماران دیابتی می‌توانند از آجیل استفاده کنند، اما توصیه ما مصرف آجیل خام آن هم به میزان محدود است.

رضوان مدنی با بیان اینکه تمام انواع شیرینی‌ها شکر دارند، گفت: به هیچ عنوان مصرف شیرینی برای بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود و این توصیه شامل انواع شیرینی از جمله نان برنجی نیز می‌شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی بسته به میزان قند خود برنامه غذایی متفاوتی دارند، بنابراین باید با پزشک خود در خصوص مصرف اقلامی مانند آجیل و شیرینی و سایر مواد غذایی در ایام نوروز حتما مشورت کنند.

رضوان مدنی افزود: بیماران دیابتی باید توجه داشته باشند که دو وعده برنج پشت سرهم مصرف نکنند و مصرف سیب‌زمینی، برنج و غذاهای چرب و سرخ شده را تا حد زیادی کاهش دهند.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود این بیماران بیشتر از سبزیجات، سالاد و میوه در دید و بازدیدهای نوروزی استفاده کنند.

رضوان مدنی با اشاره به اهمیت بالای ورزش برای بیماران دیابتی، از این بیماران خواست تا در ایام نوروز ورزش را کنار نگذارند و حتما روزانه نیم ساعت ورزش کنند.

وی در خصوص مصرف به‌موقع دارو در ایام نوروز نیز هشدار داد و افزود: بیماران دیابتی باید همیشه و همه جا داروهای خود را به همراه داشته باشند و در روزهای مسافرت نیز باید حتما دارو همراه برده و در صورت تزریق انسولین آن را نیز با خود به همراه ببرند تا در تهیه آن در شهرهای دیگر دچار مشکل نشوند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمانشاه تصریح کرد: افراد باید انسولین را در جای خشک و خنک و در جعبه عقب خودرو نگه دارند و از آن در برابر نور خورشید حفاظت کنند تا فاسد نشود.

وی افزود: سه توصیه مهم برای بیماران دیابتی در ایام نوروز رعایت رژیم غذایی، ورزش و مصرف به‌موقع داروهاست تا در این روزها دچار مشکل نشوند.

۱۳۹۵/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...