نسخه چاپی

آیت‌الله سبحانی:سود بانكی مصداق ربا است

یكی از مراجع تقلید با تأكید بر اینكه سود بانكی مصداق ربا است، گفت: پرداختن و گرفتن سود بانكی اشكال دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار نوروزی شهردار و مدیران شهرداری قم، ضمن تبریک سال جدید و میلاد حضرت زهرا(س)، گفت: بهشت به چهار زن افتخار می‌کند و آنان آسیه، مریم، خدیجه و حضرت زهرا(س) هستند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده توسط شهردار قم در خصوص سود بانکی بدهی‌های شهری، ضرورت تلاش برای حذف سود بانکی را یادآور شد و اظهار کرد: سود بانکی خلاف شرع است و باید از دریافت و پرداخت آن جلوگیری شود.

این مرجع تقلید با اشاره به داستانی در خصوص جریان فتح عربستان توسط پیامبر و درخواست اهل طائف برای مجاز دانستن ربا در مراودات اقتصادی این منطقه خاطرنشان کرد: سود مصداق ربا است و در هر جایی باشد باید از بین برود.

وی تصریح کرد: اگر اقتصاد ما دچار رکود است به‌خاطر این بوده که همه پول خود را در بانک گذاشته‌اند و سود می‌گیرند، مردم نباید به بانک‌ها سود بپردازند، گرفتن و پرداختن سود به بانک مشکل دارد.

آیت‌الله سبحانی ضمن ابراز نگرانی از تخریب باغات سطح شهر و توسعه ساخت و ساز در آنها خاطرنشان کرد: باید فکری شود که توسعه شهر و رشد ساخت و ساز همراه با حفظ و توسعه باغات باشد.

وی اذعان کرد: اگر هم می‌خواهید ساخت و ساز انجام بدهید حتماً از سازندگان بخواهید که در ازای تبدیل باغ به ساختمان، باغ هم در کنار ساختمان یا فضای دیگری ایجاد شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه با کاهش فضای سبز و باغات در سطح شهر بخشی از تعادل هستی بر هم می‌خورد، تصریح کرد: اگر باغ از بین برود تنفس مشکل پیدا می‌کند و تعادل و نظام هستی به هم می‌خورد.

وی با اشاره به نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر به عنوان بلوار امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: این بلوار باید در شهر نمایان شود و مردم بدانند اینجا مزین به نام امام صادق(ع) است.

۱۳۹۵/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...