نسخه چاپی

بخش اعظم تجهیزات نظامی روسیه كماكان در سوریه هستند

مقام‌های آمریكایی روز پنجشنبه مدعی شده‌اند بخش اعظم هواپیماها و تجهیزات نظامی روسیه كماكان در سوریه هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ مقام‌های آمریکایی امروز، پنجشنبه مدعی شده‌اند روسیه کماکان هواپیماها و تجهیزات نظامی‌اش را در سوریه نگاه داشته و در حال ارسال تجهیزات بیشتری به این کشور خاورمیانه است.

خبرگزاری «ای‌بی‌سی نیوز» می‌گوید این اقدام علی‌رغم آن انجام می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دو هفته پیش فرمان خروج بخش اعظم نیروهای نظامی‌اش از سوریه را صادر کرده بود.

پوتین، علی‌رغم این گفته بود عملیات علیه گروه تروریستی داعش همچنان ادامه خواهد یافت و مسکو آماده بازگرداندن نیروها، ظرف چند ساعت خواهد بود.

مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند بیشترین شمار جنگنده‌های روسیه‌ای موجود در یک پایگاه هوایی در حومه بندر لاذقیه، در غرب سوریه، از زمان شروع عملیات نظامی مسکو در سوریه 42 فروند بوده است. برآوردها همچنین حاکی است شمار نیروهای زمینی روسیه جهت پشتیبانی از عملیات هوایی سوریه در برابر داعش و حمایت از عملیات زمینی نیروهای سوری با بالگرد، تانک و توپ به 5000 نفر افزایش یافته بود.

دو مقام نظامی آمریکایی به «ای‌بی‌سی نیوز» می‌گویند احتمالاً هم‌اکنون 28 هواپیمای روسی، یعنی دو سوم هواپیماهای این کشور کماکان در سوریه و در حال انجام عملیات هستند.

ادعاها همچنین حاکی است روسیه 18 فروند از بالگردهای اعزام‌شده به سوریه، شامل دو بالگرد «میل ام‌آی-28» که از نیروهای زمینی سوریه در جنگ علیه داعش حمایت می‌کنند را کماکان نگاه داشته‌اند. تانک‌ها و توپخانه‌های روسی هم کماکان پشتیبانی از نیروهای سوریه در جنگ علیه داعش را ادامه می‌دهند.

علاوه بر این در روزهای گذشته خبرگزاری رویترز ادعاهایی درباره ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به سوریه منتشر کرده است. یکی از مقام‌های مورد استناد «ای‌بی‌سی نیوز» خبر رویترز را تأیید کرده است.

۱۳۹۵/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...