نسخه چاپی

روسیه توافق با آمریكا درباره آینده اسد را تكذیب كرد

روسیه گزارش برخی رسانه‌ها درباره تفاهم واشنگتن و مسكو درباره آینده رئیس‌جمهور سوریه را تكذیب كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، کاخ کرملین روسیه گزارش برخی رسانه‌ها درباره تفاهم واشنگتن و مسکو درباره آینده رئیس جمهور سوریه را تکذیب کرد.

به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا در راهبرد خود در قبال سوریه تغییری اساسی داده است. سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به مسکو پایتخت روسیه و افزایش فعالیت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در عراق نشان می‌دهد واشنگتن چندان نگران سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیست و به‌عوض بر شکست گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش متمرکز شده است.

دولت باراک اوباما طی حدود پنج سال درگیری‌ها در سوریه که با اعتراض‌های خیابانی آغاز و تبدیل به درگیری‌های مرگبار با حمایت خارجی در این کشور شد، تأکید داشت اسد مشکل سوریه است و باید از قدرت کنار برود.

جک رایس افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با راشا تودی گفت: «زمانی ما در آمریکا در مورد رژیم اسد صحبت می‌کردیم، اما اکنون دیگر حرفی از رژیم اسد وجود ندارد. من نمی‌خواهم بگویم موضوع رژیم اسد دیگر بی‌اهمیت است اما در اولویت قرار ندارد و در درجه دوم اهمیت است».

واشنگتن در حال حاضر تلاش‌های خود را در زمینه سیاست خارجی در منطقه بر مقابله با بیرحم‌ترین گروه تروریستی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) متمرکز کرده است.

۱۳۹۵/۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...