نسخه چاپی

برخی مسئولان از آمریكا می‌ترسند

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: به نظر می رسد برخی از مسئولان كشور نسبت به آمریكا ترس دارند و بر اساس همین ترس نظر داده و عمل می كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان اهل بیت (ع) که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) انجام شد، اشاره کرد و گفت: بیانات رهبری در جمع مداحان از لحاظ مختلف حائز اهمیت است.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه رهبری در خصوص تغییر باورها در میان جوانان نکات مهمی را اشاره فرمودند، گفت: ایشان فرمودند غرب برای تحقق این مهم در میان جوانان ایرانی سرمایه گذاری کرده است.

وی در ادامه به بیانات رهبری در خصوص جنگ روانی دشمن اشاره کرد و گفت: ایشان در جواب بعضی سخنان زده شده در خصوص توان موشکی کشور فرمودند نباید اجازه داده شود حق ملت خورده شود.

خطیب جمعه کرج گفت: گاهی بعضی افراد حرف هایی را خودشان، اطرفشان یا منصوبانشان می زنند تا عکس العمل ها را اندازه گیری کرده و ببینند در مقابل حرف زده شده چه بازخوردی دریافت می کنند و بعد از دریافت بازخورد، یا حرف زده شده را تکذیب می کنند و یا می گویند ما چنین منظوری نداشتیم اما به هر جهت حرف گفته شده و اثرش هم منتقل شده است.

مسئولان دولتی با سخنان خود خوراک به دشمن ندهند

نماینده ولی فقیه در استان البرز خطاب به مسئولان گفت: سعی کنید با سخنانتان برای غرب و دشمنان خوراک درست نکنند و منافع ملی کشور را به خطر نیندازند چنانچه همگان دیده اند بعد از آزمایش های موشکی ایران، بسیاری از کشورهای غربی دست به هیاهو زده و مدعی این هستند که این آزمایش ها بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است و درخواست وضع تحریم های جدید علیه ملت ایران را دارند.

وی خطاب به مسئولان گفت: وقتی می بینید که غرب خواستار وضع تحریم های جدید بر علیه ایران است چرا حرفی می زنید که دشمن سوء استفاده کند.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه مسئولان کشور در تفکر و عمل باید خود را یک مسئول نظام اسلامی بدانند، گفت: اگر تصمیم گرفته اید به نظام خدمت نکنید بحث دیگری است در غیر این صورت برای نظام هزینه ایجاد نکنید.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه خطاب به دوستداران انقلاب گفت: ای دوستداران انقلاب و امام و ای کسانی که خود را ارزشی و آرمانگرا می دانید چرا سکوت کرده اید دست از محافظه کاری، کم کاری و تعلل بردارید اگر انقلابیون و گفتمان انقلاب اسلامی امروز در میدان نباشد چیزی جز استحاله انقلاب باقی نخواهد ماند.

انقلابیون تحت تاثیر جنگ روانی دشمن قرار نگیرند

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: عده ای پا پس کشیده اند لذا ناچار خود رهبری هزینه می کنند و روزهای که ایشان شفاف و صریح وسط میدان هستند به علت کم کاری عده ای افراد انقلابی و ارزشی است.

وی خطاب به دوستداران انقلاب و طرح دوباره این سوال که چرا سکوت کرده و به موقع سخن نمی گویید، گفت: انقلابیون نباید تحت تاثیر جنگ روانی دشمن قرار گیرند البته حزب الله خویشتن داری می کند اما مماشات هم اندازه ای دارد.

خطیب جمعه کرج تاکید کرد: عوامل داخلی و خارجی بدانند این هشدار جدی است ما برای دفاع از اسلام ناب و انقلاب و ارزش های که برای به دست آوردنشان خون بهترین و با ارزش ترین انسان ها را داده ایم با کسی عقد اخوت نبسته و ملاحظه هیچ کسی را نخواهیم کرد.

آیت الله حسینی همدانی خطاب به کسانی که سکوت کرده اند گفت: کاری نکنید که سرنوشت بنی صدر و منتظری و امثال ذالک برای شما رقم بخورد چرا که آمریکایی ها تلاش می کنند توان تسهیلاتی ما ضعیف باشد چرا که از حال خودشان و هم پیمانانشان در منطقه می ترسند.

توان بالای نظامی ایران قدرت مانور دشمن را گرفته است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: بعضی از موشک های ایران بُرد بیش از ۲ هزار کیلومتر دارد همین موضوع باعث می شود که قدرت مامور از دشمن گرفته شود دشمن می خواهد دستان ما را ببندند اما بداند این بار بر خلاف مسائل هسته ای یک قدم از داشته ها و توانایی های موشکی عقب نشینی نخواهیم کرد.

خطیب جمعه کرج افزود: اگر مذاکره میدان داد و ستد است باید چیزی در اختیار داشته باشیم که بتوانیم سخن بگوییم در غیر این صورت طرف مقابل به حرف ما گوش نخواهد داد آقایان فراموش نکنند در مذاکراتی که انجام شد دستشان پر بود و توانستند حرفی برای گفتن داشته باشند بدون استقلال اقتصادی و نظامی نمی شود مذاکره کرد.

وی با تاکید بر اینکه کشور باید آماگی دفاعی داشته باشد، گفت: دشمن دائم رجز می خواند از گزینه های روی میز سخن می گوید آن چیزی که مانع اقدام عملی دشمن برای حمله نظامی به ایران شده توان بالای نظامی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد: اگر دقت کنید می بینید بیشترین سرمایه گذاری و تولید تسهیلات جنگی و حتی کلاهک های هسته ای و استفاده از آنها مربوط به آمریکا است.

نگاهی به مصوبات سنای آمریکا در خصوص ایران

وی با تاکید بر اینکه دشمن اصلی و آشکاری که ما را دائما تهدید می کند آمریکا است، گفت: در مقابل این دشمن شرور و لجوج نباید بگوییم دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک ها، این گفته یعنی اینکه ما امروز اسلحه خود را زمین گذاشته و دست از داشته های خودمان برداریم این عین جهالت است که در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح اسلحه خود را زمین بگذاریم خوب است آقایان نگاهی به مصوبات سنای آمریکا و تخصیص بودجه های که با عناوین مختلف برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بیندازند.

وی افزود: آمریکا در سال ۲۰۰۷ مبلغ ۶۶ میلیون دلار برای گسترش دمکراسی در ایران، در سال ۲۰۰۹، ۵۵ میلیون دلار برای جنگ نرم با ایران، در سال ۲۰۱۰، ۵۵ میلیون دلار برای نفوذ در ایران و مقابله با فیلترینگ سایت های ضد ایرانی و آموزش برای ساختن سایت های ضدایرانی تخصیص داده است در زمان تصدی خانم رایس بر وزارت امور خارجه آمریکا یک پنجم بودجه ای که مقرر بود در ایران هزینه شود ( ۱۵ میلیون دلار) کتاب چاپ کردند برای رواج بی بندباری میان جوانان.

نماینده ولی فقیه در استان البرز به گزارش اوباما در خصوص فعالیت انجام شده در ایران به کنگره اشاره کرد و گفت: اوباما در این گزارش از قدرت نفوذ و اثرگذاری رسانه ها و از شبکه ضداجتماعی و صهیونیستی نام می برد و در ادامه می گوید ما توانستیم گوشی های هوشمند با سیستم عامل ISo و «اندروید» را وارد ایران کنیم و این مهمترین اقدام دولت آمریکا بوده است.

دشمنی آمریکا نباید فراموش شود

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ساده انگاری است که از کنار این مسائل عبور کنیم به مسئولان دولتی توصیه کرد کتاب خاطرات خانم کلینتون وزیر سابق امور خارجه آمریکا که با نام «انتخاب های سخت» به چاپ رسیده است را مطالعه کنند در این کتاب سرمایه گذاری برای فتنه ۸۸ به وضوح مشخص است.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا با ایران عمیق است با طرح این سوال که چرا باید دلخوش به این دشمن باشیم، گفت: نباید به نوشته های روی کاغذ کسی که قابل اعتماد نیست و‌ مکرر بر علیه ما بدعهدی کرده است اعتماد کنیم باید توان دفاعی خودمان را بالا ببریم.

وی با تاکید بر اینکه نباید فراموش نکنیم که دشمن داریم، گفت: باید دائما شعار مرگ بر آمریکا بر سر زبان مردم جاری باشد.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به نکاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جدید در خصوص برجام و مسائل هسته ای اشاره کرده اند اشاره کرد و گفت: طی مذاکرات دیگران قرار بود گِل بگیرند و ما سیمان گرفتیم که بگوییم متعهد هستیم حال این سوال مطرح است آیا آنها به تعهد خودشان عمل کردند؟

برخی جریانات سیاسی حقوق دفاعی کشور را همنوا با دشمن نادیده می گیرند

وی یکی از موارد تحریم ها را برقراری سوئیفت یعنی معاملات بانکی اعلام کرد و گفت: کارشناسان دلسوز داخلی گفتند آمریکا اجازه استفاده از سوئیفت را به بانک های ایرانی نخواهد داد و پیش بینی کارشناسان عملی شد بانک های ایرانی به سوئیفت که یک مرکز معادلات بانکی بین المللی است متصل نشدند و در نتیجه روابط بانکی و مالی ایران با کشورهای دیگر به خصوص اتحادیه اروپا مشکل دار شد این مسئله بیانگر این است که تحریم ها ادامه دارد.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی برداشتن تحریم ها را جزی از مذاکرات نه نتیجه مذاکرات می داند، گفت: ایشان تاکید داشتند که تحریم ها بلافاصله برداشته شود اما در مقام عمل دیدیم اینگونه نشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: به نظر می رسد عده ای از مسئولان کشور، نسبت به آمریکا ترس دارند و بر اساس ترس نظر داده و عمل می کنند برخی جریانات سیاسی هم مسئله مهم حقوق دفاعی کشور را همنوا با دشمن نادیده می گیرند این عملکرد آقایان نتیجه ای جز استحاله نظام و از بین بردن روحیه انقلابی مردم ندارد اما به فضل پروردگار انقلاب زنده است و مردم با همه توان به واسطه ارشادات مقام معظم رهبری به سمت قله های استقلال در حال پیشرفت هستند.

حفاظت از طبیعت به فرهنگ عمومی تبدیل شود

آیت الله حسینی همدانی در ادامه سخنان خود به امروز سیزدهم فروردین ماه که به نام طبیعت نامگذاری شده است اشاره کرد و گفت: همه عالم را خدای تعالی مسخر انسان کرده است تا از این نعمت ها در راه بندگی و رشد خودش استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه متاسفانه گاهی انسان با سوء تعبیر و پیروی از هوا و هوس اقدام به تخریب نعمت های الهی می کند، گفت: در آیه ۴۱ از سوره روم آمده است به خاطر کارهای که مردم انجام می دهند در دریا و خشکی فساد ظاهر شده است و خداوند کیفر قسمتی از اعمال آنها را می چشاند تا شاید به سمت خدا برگردند.

وی با اشاره به اینکه از طرف خداوند خیر محض به انسان می رسد، افزود: همه مفاسد که از انسان می رسد یا از طرف خودش به هم نوعش یا از طرف خودش به دیگر موجودات خلقت است.

برگزاری اردوهای جهادی تقویت شد

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: طبیعت یکی از نعمت های الهی است که در حیات ما نقش مهمی ایفا می کند منابع طبیعی، دریا، جنگل و غیره نیاز به مراقبت دارند.

خطیب جمعه کرج گفت: باید توجه به طبیعت و نعمت های الهی جزو فرهنگ عمومی جامعه قرار گیرد که مردم خود را موظف به حفظ آن بدانند.

وی با تاکید بر اینکه باید در مسیر درست، حفظ طبیعت فرهنگسازی شود، گفت: نگهداری منابع طبیعی باعث شادابی و نشاط جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان سخنان خود یکی از سنت های حسنه ای که از اوابل انقلاب آغاز و در حال حاضر با هیجانی خاص ادامه دارد را برگزاری اردوهای جهادی دانست و بر تقویت این اردوها تاکید کرد و گفت: برگزاری اردوهای جهادی آثار و برکات فراوانی دارد که توسط طلاب و دانشجویان انجام می شود این روزها ۲۵ گروه از دانشجویان استان به اردوهای جهادی اعزام شده اند ۷۵۰ نفر از دانشجویان و طلاب متدین البرزی از ۱۸ اسفندماه مشغول فعالیت عمرانی، پزشکی و غیره در مناطق محروم هستند که جای تشکر و قدردانی دارد.

۱۳۹۵/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...