نسخه چاپی

واكنش رفیق‌دوست به اظهارات رحیمی

عکس خبري -واکنش رفيق‌دوست به اظهارات رحيمي

محسن رفیقدوست در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر شباهت شرایط امروز كشور با ایام دفاع مقدس، این مقایسه را بی‌انصافی و نادرست دانست.

به گزارش نما، محسن رفیقدوست در گفتگو با فارس، با اشاره به شرایط فعلی کشور، تحریم‌های اعمال شده علیه نظام و مقایسه آن با مشکلات اقتصادی ایام دفاع مقدس، گفت: ممکن است که تحریم‌های امروز کم کم شبیه دوران دفاع مقدس شود اما این خیلی بی‌انصافی است که ما این دوره را که طی آن، ظرف 7 سال، دولت نهم و دهم 700 میلیارد دلار درآمد ارزی داشته، با 8 سال دفاع مقدس که درآمد یک سال آن 6.5 میلیارد دلار بوده، مقایسه کنیم.

وی با یادآوری مسایل مربوط به سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب و واردات بیش از 70 درصد مواد اصلی غذایی‌ کشور از خارج، یادآور شد: بنده در آن زمان که در دولت بودم در جلسه‌ای گفتم "گوشت ما که از خارج می‌آید، حبوباتمان نیز همچنین، پیاز هم از خارج می‌آورید، ظاهرا آبگوشتی که در اینجا پخته می‌شود فقط آبش برای ماست".

رفیقدوست ادامه داد: اما امروز کمتر از 20 درصد در این حوزه وابسته هستیم و اگر همتی شود کشور ما استعداد دارد که اصلا از نظر مواد غذایی وابستگی نداشته باشد.

وزیر سپاه در ایام دفاع مقدس خاطرنشان کرد: وقتی که جنگ شروع شد، ما به فشنگ وابسته بودیم ولی امروز از نظر نظامی هیچ وابستگی نداریم.

رفیقدوست تصریح کرد: درست است که در آن زمان تحریم بود، اما حالا هم تحریم هستیم، ولی الان ما آنقدر به دنیا نیاز نداریم و به قول معروف "خیلی فرق است میان آنکه یارش در بر، با آنکه دو چشم انتظارش بر در".

وی افزود: در آن زمان ما به دنبال این بودیم که از کجا گندم وارد کنیم ولی امروز در داخل کشورمان همه چیز داریم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، نسل اول انقلاب، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد و امروز هم باید تحریم‌ها به فرصت تبدیل شود و ایران اسلامی این استعداد را دارد که بتواند روی پایش بایستد.

* ایران اسلامی امروز از نظر کیفی و کمی هیچ شباهتی به زمان جنگ تحمیلی ندارد

وزیر سابق سپاه با اشاره به تهدیدات علیه جمهوری اسلامی و احتمال وقوع جنگ اظهار داشت: جنگ با ما فعلا در فضایی که می‌بینیم متصور نیست. چرا باید آنها با ما بجنگند و چگونه و از کجا باید بجنگند؟ آیا تجربه عراق و افغانستان برای آنها کافی نیست؟ جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه یک امتحان بود. ایران اسلامی که امروز از نظر کیفی و کمی هیچ شباهتی به زمان جنگ تحمیلی ندارد را نمی‌شود به این راحتی از پای درآورد.

رفیقدوست با تاکید بر اینکه این تهدیدات به جنگ تبدیل نخواهد شد، گفت: آنها تحریم‌های اقتصادی را بیشتر می‌کنند و ما وظیفه داریم این تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.

* رئیس جمهور آینده باید بداند حاکم این کشور ملت و شخص رهبری هستند

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری تصریح کرد: ملت ما در دوسال اخیر یک درک تازه‌ای را به دنیا عرضه کرد و "پای نظام ایستادن" و "همه را با نظام سنجیدن" است.

رفیقدوست با بیان اینکه روز 9 دی 88 برای من یک روز عجیب بود، تصریح کرد: در آن روز من برخلاف جهت راهپیمایی کردم تا آن را ارزیابی کنم و بسیاری از افرادی که در راهپیمایی‌های سبز بودند در آن راهپیمایی دیدم و وقتی از آنها سؤال می‌کردم، می‌گفتند این بحث نظام است.

وی افزود: لذا رئیس جمهور آینده باید این را بداند که حاکم بر این کشور یک مجموعه‌ای به نام ملت و یک شخص به نام رهبری است و او (رییس جمهور آینده) باید خودش را با رهبری تطبیق کامل دهد و به این متکی نشود که من با اینقدر رای رئیس جمهور شدم پس صاحب حق هستم.

رفیقدوست در پایان اظهار داشت: این نظام، نظام ولایت فقیه است و فصل الخطاب، مقام معظم رهبری است. رئیس جمهور که می‌خواهد بیاید باید تیم داشته باشد و این کشور غنی از هر نظر را با استفاده از همه نخبگان اداره کند و به طرف وحدت کلمه بیشتر و اتحاد مردم پیش رود و باید ببینیم افرادی که کاندیدا می‌شوند کدامشان بیشتر با این نگرش تطبیق دارند.

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...