نسخه چاپی

وزیر كشور سه اولویت كاری سال ۹۵ را اعلام كرد

وزیر كشور اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سطوح منطقه ای، تحول در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء‌ روند تكریم ارباب رجوع، را سه اولویت مهم سال ۹۵ عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، ‌ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دیدار نوروزی با مجموعه کارکنان وزارت کشور، ضمن تبریک سال نو، میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، ‌ روز زن و ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد مجموعه تلاش های کشور، مقدمه ای در جهتِ تحقق عدل و داد در گیتی در زیر پرچم امام عصر مهدی موعود (عج) باشد.

وزیر کشور سال ۹۴ را سالی سرشار از الطاف و محبت ها و عنایت های خداوند متعال دانست و ضمن اشاره به اتفاقات سال گذشته در سطوح داخلی و خارجی اظهار داشت: در سطح بین المللی با استقامت مردم، هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری "مد ظله العالی" و تدابیر ریاست محترم جمهوری، شرّ بزرگ تهدید ها و بخش عمده ای از تحریم ها از کشور و ملت دفع شد و ضمن گشایش نسبی در تعاملات بین المللی، افق های روشنی پیش روی کشور گشوده شد.

وی در همین زمینه، ‌ اقدام های عملی در اجرای توافق هسته ای را بسیار مهم دانست و گفت: در اجرا هم با همت مردم عزیز ما و تدابیر رئیس محترم جمهور و حمایت های مقام معظم رهبری باید به همه حقوقمان برسیم؛ ولو اینکه مخالفت ها و کارشکنی هایی از جانب مخالفین ما چه در حوزه منطقه ای، ‌ چه در حوزه بین‌المللی در حال انجام است و این ها کاملا قابل پیش بینی بوده است.

رحمانی فضلی افزود: به هر حال ما همانگونه که در مقدمه کار و حصول توافق با مقاومت های بسیار زیاد و کارشکنی های فراوان مواجه بودیم، ‌ در اجرا هم یقیناً با چنین مسائلی مواجه خواهیم بود، اما آنچه که می تواند ما را در مرحله اجرا هم به موفقیت برساند، وحدت و انسجام ملی، ‌ حمایت ها و هدایت های رهبری و تدابیر و اقدامات دولت بخصوص شخص دکتر روحانی است.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث نفت و قیمت آن که تاثیر مستقیمی در اوضاع اقتصادی کشورهای منطقه داشته است، با اشاره به مشکلات برخی کشورهای نفتی و افزایش تورم های شدید در آنها رشد یک و نیم درصدی اقتصاد ایران و کاهش نرخ تورم به ۱۲ درصد در همین دوره را نشانه موفقیت روند اداره کشور و مدیون همدلی و همزبانی میان ملت و دولت دانست.

وی با اشاره به اربعین حسینی به عنوان یکی دیگر از صحنه های تلاش کارکنان صف و ستاد وزارت کشور گفت: در اربعین سال گذشته، با وجود فرصت غیرکافی برای برنامه ریزی جامع در این خصوص، ‌ توانستیم حدود ۲ میلیون زائر را پشتیبانی و حمایت کنیم و امنیت آنها را برقرار کنیم تا مراسم را پشت سر بگذارند، بدون اینکه اتفاق امنیتی یا حادثه مهم دیگری رخ دهد که حقیقتاً ‌کار مهمی بود و به نوعی یک مانور مدیریت بحران در کشور بود و نشان داد قدرت مواجهه مدبرانه و همراه با نتایج قابل قبول در کشور برای چنین شرایطی وجود دارد.

وزیر کشور برگزاری همزمان دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را مهمترین رویداد سیاست داخلی در سال گذشته و عرصه فعالیت جدی کارکنان صف و ستاد وزارت کشور برشمرد و اظهار کرد: با وجود همه دشورای ها و فراز و فرودهای واقع در تعامل ها، ‌ اکثر قریب به اتفاق بازیگران انتخابات به ما اعتماد کردند و پیگیری ها را به ما محول کردند، و این پیگیری ها با تأکید بر حقوق اساسی ملت و در عین حال با اجرای مرّ قانون دنبال شد و بحمدالله شاهد نشاط و جنب و جوش انتخاباتی قابل قبول در کمال آرامش بودیم.

رحمانی فضلی ضمن تاکید بر لزوم بازنگری در قانون انتخابات افزود: در این انتخابات، ‌ در هر مرحله، ایرادات موجود در مقررات مرتبط را احصاء و برای همه مراجع دست‌اندرکار ارسال می کردیم و در نتیجه همه به ضرورت اصلاح قانون انتخابات اذعان کردند که این به نوبه خود دستاوردی بزرگ محسوب می شود.

وی افزود: خدا را شاکریم که شاهد انتخاباتی قانونی، سالم و بی حاشیه بودیم و مردم را با آرامش برای استقبال سال نو همراهی کردیم.

تمهیدات لازم برای مرحله دوم انتخابات اندیشیده شده است

وزیر کشور به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ۱۰ اردیبهشت ماه، ‌ مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد و برنامه‌ریزی های کامل و تدابیر لازم در این جهت اندیشیده شده و امیدواریم با صحت و سلامت این مرحله را پشت سر بگذاریم.

رحمانی فضلی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری "مد ظله العالی" به نام سال«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اولویت نخست وزارت کشور در سال ۹۵ را اقتصاد مقاومتی دانست و رویکردهای وزارت کشور در این عرصه را تشریح کرد.

وی تحول در رسیدگی به آسیب های اجتماعی را اولویت بعدی وزارت کشور دانست و کلیات تمهیدات پیش بینی شده در این مسیر را بر شمرد.

وزیر کشور همچنین روند پیگیری فاجعه منا و اقدمات وزارت کشور در این عرصه را به عنوان یکی از دیگر از صحنه های تلاش وزارت کشور در سال ۹۴ مرور کرد.

۱۳۹۵/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...