نسخه چاپی

موسویان: ایران حسن نیت نشان داد؛ آمریكا بدعهدی كرد

دیپلمات و عضو تیم اسبق مذاكره كننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت : ایران در دوران همه روسای جمهور بعد ازانقلاب همیشه برای رفع خصومت با آمریكا حسن نیت نشان داد و آمریكا بدعهدی كرد.

به گزارش نما ، سید حسین موسویان در نشست شورای روابط جهانی شهر کلیولند ایالت اوهایو آمریکا با بیان اینکه مسیرصلح بین ایران وآمریکا پیچیده ترین مسیرصلح در عالم دیپلماسی امروز است، گفت:آمریکا باید چهار محور را دررفتار با ایران رعایت کند که از آن جمله؛ استفاده از دیپلماسی و نه تحریم،گفت و گو با زبان احترام و نه تهدید و تحقیر،تضمین عدم مداخله و نفوذ در ایران و بهره مندی از منافع مشترک است.

به گزارش ایرنا وی با اشاره به موارد استمرار خصومت های آمریکا بعد از برجام همچون کارشکنی کنگره در ارائه تحریم های جدید ، ۱۰ دلیل بی اعتمادی ایران به آمریکا را برشمرد و به ذکر مواردی از خیانت های آمریکایی ها در حق ملت ایران پرداخت.

موسویان افزود: ساماندهی کودتای ۱۹۵۳ علیه مصدق، حمایت از دیکتاتوری شاه، اعمال سیاست تغییر رژیم در ایران،حمایت از تجاوز صدام، حمایت از بکارگیری سلاح شیمیایی علیه ایران ، جنگ سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی در دودهه گذشته ، ساقط کردن هواپیمای مسافری و کشتن ۲۹۰ ایرانی،حمایت بی چون و چرا از جنایات اسراییل علیه فلسطینی ها،رفتار دوگانه در موضوع هسته ای با تحریم ایران و برقراری روابط استراتژیک با اسراییل و پاکستان و هند که هم معاهده ان پی تی را نپذیرفته و هم بمب هسته ای ساخته اند، حمایت از رژیم های فاسد و دیکتاتور در منطقه از آن جمله است؛ آمریکایی ها باید بفهمند که دلایل بی اعتمادی ایران به آمریکا گسترده ، مشروع و واقعی است.

معاون پیشین سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اشاره به چهار تحول بی سابقه در روابط تهران و واشنگتن بعد از برجام گفت: مذاکرات مستقیم دیپلمات های عالیرتبه ایران و آمریکا اولین تحول و عامل مهم حصول توافق هسته ای بود.

موسویان اضافه کرد: مذاکرات سیستم های امنیتی آمریکا و ایران در مورد تبادل زندانیان دومین واقعه بی سابقه، آزادی سریع ملوانان آمریکایی و توافق بر آزادسازی ۷/۱ میلیارد دلار دارایی ایران نیز سومین و چهارمین تحول بی سابقه در روابط دو کشور بعد از انقلاب تلقی می شوند.

۱۳۹۵/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...