نسخه چاپی

نمایندگان فقط در یك مورد مصونیت دارند

عکس خبري -نمايندگان فقط در يک مورد مصونيت دارند

سخنگوی شورای نگهبان در مورد مصونیت نمایندگان مجلس گفت: اصل 86 قانون اساسی كه مربوط به مصونیت نمایندگان است، یك بار از سوی شورای نگهبان تفسیر شده؛ نمایندگان در مواردی كه وظیفه نمایندگی به عهده آنها گذاشته، مصونیت دارند و در سایر موارد مصونیت ندارند.


به گزارش نما به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: انتخابات در طول سالیان گذشته در جمهوری اسلامی ایران در کمال سلامت برگزار شده و هیچ‌گونه خدشه به سلامت انتخابات وارد نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه قانون انتخابات باید اصلاح شود و این اصلاحات نسبت به همه موارد هم وجود دارد، افزود: آیا وقتی که قانون تجارت یا هر قانون دیگری اصلاح می‌شود، باید فرض را بر این گذاشت که قبل از این تخلف صورت می‌گرفته است؟ در واقع این طور نیست؛ زمانی که مجلس برای اصلاحی یک قانون ورود می‌کند، به منزله بروز تخلف در گذشته نیست.

کدخدایی با بیان اینکه بحث قانون انتخابات هم‌اکنون در دستور‌کار مجمع تشخیص است، اضافه کرد: معلوم نیست که زمان اصلاح این قانون چه زمانی باشد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی درباره تصمیمات دیوان عدالت اداری اظهار داشت: ‌ما در مورد مصوبات یا تصمیمات دیوان عدالت اداری نظری نداریم و تنها اگر در مورد مصوبه‌ای ادعای خلاف شرع مطرح شده باشد، فقهای شورا در مورد آن اظهارنظر می‌کنند.

وی در مورد مصونیت نمایندگان مجلس گفت: اصل 86 قانون اساسی که مربوط به مصونیت نمایندگان است، یک بار از سوی شورای نگهبان تفسیر شده؛ نمایندگان در مواردی که وظیفه نمایندگی به عهده آنها گذاشته، مصونیت دارند و در سایر موارد مصونیت ندارند.

کدخدایی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد رای دیوان عدالت اداری برای سعید مرتضوی گفت: بهتر است این سؤال را در نشست سخنگوی قوه قضائیه مطرح کنید.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه اظهار داشت: اگر قرار باشد اصلاح مصوبه‌ای صورت گیرد، هم نیازمند نظر دولت، هم مصوبه مجلس و هم تائید شورای نگهبان است.

کدخدایی در پاسخ به سؤالی در مورد فعالیت‌های هنگام انتخابات اظهار داشت: یکی از نواقص قانون انتخابات که ما تاکید داشتیم اصلاح شود، موضوع تبلیغات است، بنابراین در این‌گونه موارد باید مصداق تبلیغ را مشخص کنیم‌ ولی اگر مصادیق وجود نداشته باشد، مشکلی نخواهد بود.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که نظرش را در مورد تشکیل فراکسیون نظام پارلمانی در مجلس جویا شد، گفت: ‌من این موضوع را الان از شما شنیدم؛ در ضمن نظام پارلمانی که فراکسیون نمی‌خواهد.

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...