نسخه چاپی

پایان مرحله نخست آزادسازی نینوا

منابع نظامی عراق از پایان مرحله نخست عملیات آزادسازی استان نینوا و آغاز مرحله دوم آن طی چند روز آینده خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، یک افسر ارتش عراق از پایان مرحله نخست عملیات آزادسازی استان «نینوا» خبر داد و اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود که طی چند روز آینده، مرحله دوم این عملیات آغاز شود.



یک سرگرد در فرماندهی عملیات نینوا در گفت‌وگو با «اسکای نیوز» اظهار داشت که ارتش عراق اکنون منتظر دریافت تجهیزات نظامی بیشتر برای آغاز صفحه دوم عملیات آزادسازی نینوا است؛ به ویژه که برای هر مرحله از این عملیات تجهیزات نظامی و اهداف مشخصی تعیین شده است.



وی افزود که نیروهای عراقی هنوز در اطراف روستاهای النصر،الصلاحیة والخالدیة هستند و هنوز وارد محور جنوبی نشده‌اند با این وجود خسارات جانی و مالی زیادی به تروریست‌ها وارد کرده‌اند و مناطق آزادشده را به گورستان افراد مسلح تبدیل کرده‌اند.



از سوی دیگر یک مقام نظامی در نیروهای پیشمرگه در محور «مخمور» گفت که نیروهای داعش، شب گذشته تلاش کردند که برخی انتحاری‌ها را وارد شهرک مذکور کنند اما با دخالت پیشمرگه این طرح آنها شکست خورد و شمار قابل توجهی از تروریست‌ها کشته شدند و نزدیک به 40 شهروند عراقی از روستاهای تحت سیطره افراد مسلح موفق به فرار شدند و خود را به مناطق تحت کنترل پیشمرگه رساندند

۱۳۹۵/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...