نسخه چاپی

رایانه‌ای برای پیش بینی طول عمر انسان !

محققان انگلیسی در حال كار روی طرحی هستند كه بتوانند به كمك رایانه و كسب اطلاعاتی درباره وضعیت سلامت افراد، زمان احتمالی مرگ آنها را مشخص كنند.

به گزارش نما، ویرلن از پایگاه اینترنتی دیلی میل، پزشکان با معاینه افراد می توانند اطلاعات زیادی درباره سلامتی افراد مانند پرفشاری خون ارائه دهند. اما این اطلاع رسانی احتمالا در آینده گسترش می یابد، به طوری که با یک آزمایش ساده رایانه ای شاید بتوان زمان احتمالی مرگ را هم مشخص کرد.
محققان انگلیسی در دانشگاه ایست انگلیا سرگرم کار روی طرح بزرگی هستند که هدف آن گرد هم آوردن مجموعه داده های بزرگ برای تعیین زمان مرگ انسان است. آنها امیدوارند که الگوهای رایانه ای برای پیش بینی طول حیات انسان ابداع کنند.
در این طرح چهار ساله به مدد یک گرنت ۸۰۰ هزار یورویی، اطلاعات زیادی در مورد شیوه زندگی و بیماری ها جمع آوری می شود و هدف از آن، ابداع الگویی است که بتواند طول عمر انسان را پیش بینی کند و اثر طولانی مدت شرایط بهداشتی و درمان های افراد را محور توجه خود قرار دهد.
براساس این گزارش، این طرح همچنین می تواند تاثیر طولانی مدت درمان های پیشگیرانه برای حفظ سلامتی، مانند مصرف استاتین برای کاهش کلسترول خون و کاهش خطر ابتلای فرد به بیماری های قلبی عروقی را روشن تر کند.
بعلاوه این طرح همچنین می تواند به روشن کردن تاثیر طولانی مدت عوامل شیوه زندگی مانند رژیم غذایی کمک کند.

۱۳۹۵/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...