نسخه چاپی

تعطیلی درس اخلاق "آقاتهرانی" در دولت

عکس خبري -تعطيلي درس اخلاق "آقاتهراني" در دولت

استاد اخلاق دولت از تعطیلی درس اخلاقش برای دولتی‌ها خبر داد.

به گزارش نما،حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی درباره آخرین تحولات مربوط به تدریس اخلاق در دولت به فارس گفت: در اوائل کار دولت بنده روزهای یکشنبه‌ و چهارشنبه‌ برای اعضای کابینه درس اخلاق می‌گفتم.

* تداوم تدریس حائری شیرازی

وی افزود: پس از تصدی نمایندگی مردم تهران در مجلس به دلیل لزوم رسیدگی به امور نمایندگی روزهای چهارشنبه آیت‌الله حائری شیرازی به تدریس اخلاق پرداختند و بنده یکشنبه‌ها اخلاق می‌گفتم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: در حال حاضر با اینکه آقای احمدی‌نژاد خیلی تاکید دارند که جلسات درس بنده ادامه یابد اما به دلیل تمرکز بر کار نمایندگی نمی‌توانم به دولت بروم.

* تمرکز بر کار در کیسیون فرهنگی

استاد اخلاق دولت گفت: کمیسیون فرهنگی با حدود 85 نهاد ارتباط دارد و کار در این کمیسیون زیاد و تعداد ما اندک است و هر چه تلاش کنیم، باز هم به برخی کارها نمی رسیم.

وی افزود: باید یک برنامه چهار ساله برای کمیسیون تدوین کنیم تا کارها بر اساس برنامه پیش رود و دوست دارم بیشتر برای کارهای مجلس وقت بگذارم و لذا پیشنهاد دادم عزیز دیگری برای دولتی‌ها اخلاق بگوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که تدریس اخلاق همان 20 دقیقه که مباحث مطرح می‌شود، زمان می‌برد اما واقعا این کار تقریبا یک روز کامل وقت بنده را می‌گرفت.

* یک روز اخلاقی!

وی تصریح کرد: شنبه‌ها می‌رفتم قم و از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر بعد از تحقیق و مطالعه کتاب مختلف، متنی که قرار بود تدریس شود تایپ می‌کردم و ساعت یک خدمت آیت‌آلله مصباح می‌دادم تا ایشان هم نظر دهند و بعد از اعلام نظر ایشان دوباره متن را اصلاح می‌کردم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اضافه کرد: حقیقتا علاقمند بودم اخلاقی که برای دولتی‌ها گفته‌ ‌شود که در شأن رئیس جمهور و آقایان وزرا باشد و کم نمی‌گذاشتم اما الان فرصت این کار را ندارم.

* رمز موفقیت از نگاه صادق آل محمد (ص)

وی تأکید کرد: از امام صادق (ع) پرسیدند رمز موفقیت شما چیست و حضرت فرمودند «وقتی دریافتم دیگری کار مرا انجام نمی‌دهد، مجاهده کردم آن را به بهترین شکل انجام دهم» و این فرمایش حضرت برای من الگو بود.

* تدریس رساله بیستم

استاد اخلاق دولت درباره "موضوع بحث اخلاقی مطرح شده در دولت" گفت: چون بنده اخلاق می‌گفتم و دلم هم می‌ خواست که تفکر ناب را برای دوستان تبیین کنم، به تفسیر رساله بیستم صحیفه سجادیه (مکارم‌الاخلاق) پرداختم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: یک‌بار بین دوران فتنه و ایام انتخابات، حضرت آقا در نمازجمعه مطالبی در باب تفسیر این دعا فرمودند که من خیلی خوشحال شدم بحث خوبی را برای دوستان دولت انتخاب کردم.

وی ادامه داد: در این دعا حضرت خیلی زیبا ملاک سنجش حق و باطل را تبیین کرده و خط ناب را نشان می‌دهند و بنده هم مایل بودم تفکر ناب و نگاه‌های درست را مشخص کرده و مسائل اشتباه را روشن کنم.

* ریشه بروز انحرافات سیاسی

"یکی از مهم‌ترین دلایل بروز انحراف سیاسی این است که گاهی بدون اینکه خودمان هم بدانیم، شخصیت‌ها برای ما مهم می‌شوند و حرف آخر را می‌زنند در حالی که سیاست اسلامی این نیست".

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تصریح کرد: نباید شخصیت‌ها برای انسان مطرح باشند، بلکه معصوم (س) می‌فرمایند «حق را بفهمید و شخصیت‌ها و اهل حق را با آن بسنجید؛ نه این که حق را با آنها».

* تدریس اخلاق در 20 دقیقه

خبرنگار از استاد اخلاق دولت درباره واکنش اعضای کابینه به مباحثی که مطرح می‌کرد، سؤال کرد و او پاسخ داد: برخی اوقات بعضی از دوستان وزرا سؤال می‌کردند اما معمولا چون وقت ما 20 دقیقه بیشتر نبود، فرصت برای محاجه پیش نمی‌آمد.

وی افزود: بنده هم چون خیلی اهل پر حرفی نیستم، مطالب را از قبل آماده می‌کردم و ارائه می‌دادم و اتفاقا یکی از نقدهای آیت‌الله مصباح که گاهی گوشه مطالب بنده می‌نوشتند هم این بود که مطلب خوبی است اما نمی‌توان در فرصت کم تبیین کرد.

* توصیه آیت‌الله مصباح یزدی

"نظر حضرت استاد این بود که طرح برخی مطالب متناسب با این جلسه نیست و بیان آن‌ها ایجاد سؤال و شبهه می‌کند و نمی‌توان در وقت اندک به آنها پاسخ داد و لذا بنده هم از آن موضوع صرف‌نظر می‌کردم".

* رئیس جمهور؛ بیشترین طراح اشکال در جلسات اخلاق

استاد اخلاق دولت گفت: در بین دوستان دولت، خود آقای احمدی‌نژاد بیش از همه درباره موضوعاتی که مطرح می‌کردم، مباحثه و چالش می‌‌کرد و بنده هم اگر پاسخی داشتم ارائه می‌کردم والا در جلسه بعد به سؤالات پاسخ می‌دادم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خاطر نشان کرد: اگر واقعا مطلبی را از دوستان دولت می‌دیدم، در جلسه‌ای [خصوصی] با آقای احمدی‌نژاد بحث می‌کردم و می‌گفتم که عزیزم این نگاه یا این کار اشتباه است.

وی تصریح کرد: البته آقای احمدی‌نژاد هم اهل بحث است و اگر ابهامی درباره موضوعی وجود داشت، وظیفه می‌دانستم آن را روشن کنم و لذا با هم صحبت می‌کردیم تا موضوع به خوبی تبیین شود.

۱۳۹۱/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...