نسخه چاپی

این دوچرخه الكتریكی می‌تواند از قطعات پرینترهای 3 بعدی استفاده كند

5770حدود یك ماه قبل بود كه كمپانی ETT Industries از دوچرخه الكتریكی خود، Trayser رونمایی كرد كه با اینكه الكتریكی است، خیلی از ویژگی‌های دوچرخه‌های معمولی را نیز دارد. از ویژگی‌های این دوچرخه می‌توان به بدنه آلومینیومی، باتری لیتیوم یون 42 ولتی، برد 60 كیلومتر با كمترین پدال زدن و حداكثر سرعت 15.5 مایل بر ساعت نام برد. بر طبق گفته‌های كمپانی سازنده، شارژ كامل باتری آن 300 ساعت طول می‌كشد. قیمت این دوچرخه، 1700 پوند یا 2420 دلار خواهد بود.

به گزارش نما اما کمپانی سازنده برای اینکه دوچرخه خود را منحصربفرد بسازد، اجازه میدهد تا بعضی از قطعات آن را با استفاده از پرینتر 3 بعدی تولید کنید و برای این‌کار فایلهای STL این قطعات را در سایت خود به اشترک گذاشته است. تعداد این قطعات زیاد نیست و شامل گل‌گیر، قاب گل‌گیر و ترمز جلو است. شرکت سازنده قول داده که این قطعات را گسترش دهد. البته دوچرخه موتوردار این شرکت، Raker نیز بعضی قطعات تزیینی برای پرینت 3 بعدی دارد که بیشتر شامل قطعات تزیینی مانند نگهدارنده آی‌فون، نگهدارنده اسپیکر و نگهدارنده فنجان است. کمپانی سازنده می‌گوید: «ما می‌خواهیم با ارایه قطعات جالب و منحصربفرد و همچنین قطعات یدکی، که می‌توان آن‌ها را رایگان در خانه پرینت کنند، به مشتریان خود این امکان را بدهیم تا دوچرخه خود را شخصی‌سازی کنند و بیشترین استفاده را از دوچرخه خود داشته باشند.»

حال که فایل‌ها در دسترس شماست، می‌توانید آنها را در خانه پرینت کنید یا اگر پرینتر 3 بعدی ندارید، می‌توانید از سرویس‌هایی همچون Shapeways استفاده کنید. اگر پرینتر 3 بعدی ندارید، ولی همچنان اصرار دارید که فایل‌ها را ببینید، بنابر توصیه شرکت سازنده، می‌توانید از نرم‌افزار رایگان Autodesk Meshmixer استفاده کنید. سرانجام اینکه، رنگ قطعاتی که خواهید ساخت به آبی روشن، سفید، خاکستری و آبی تیره محدود خواهد بود.

۱۳۹۵/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...