نسخه چاپی

كسی آمارهای مسئولان را باور نمی كند!

یك اقتصاددان گفت: متاسفانه نتیجه حرف هایی كه مسئولان می زنند آن شده كه دیگر هیچ كس آمارهایشان را باور نمی كند.

به گزارش نما به نقل از دانشجو، ابراهیم رزاقی اقتصاددان، با اشاره به پیش بینی اخیر وزیر اقتصاد پیرامون رشد ۵ درصدی اقتصاد کشور و تورم ۱۱ درصدی در سال ۹۵، اظهار داشت: برخی مسئولان کشور به ویژه مسئولان دولت تدبیر و امید از یک سو در برابر واقعیات جامعه سکوت اختیار می کنند و از سوی دیگر آمارهایی با این هدف که تحلیل و درک مسائل را از کارشناس بگیرند، ارائه می دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه خودشان هم این آمار را باور می کنند و شاید بتوان گفت اینگونه رفتارها برای آن است که کسی از کارشان سر درنیاورد؛ این در حالی است که همین افراد در برابر مسائل و مشکلات کشور نه تنها واکنش مناسب و درخوری را انجام نمی دهند بلکه به سکوت تن می دهند.

رزاقی تاکید کرد: به طور مثال در حالی که کشور با مسئله رشد بیکاری، فقر و همچنین رشد سرمایه ها در فعالیت های غیرتولیدی مواجه است اما هیچ گونه واکنشی از سوی مسئولان نمی بینیم؛ اما آنها باید بدانند که مسئولند؛ تنها مسئول خرج کردن نیستند بلکه مسئول بهبود وضعیت جامعه‌اند.

این اقتصاددان مهمترین معیار اقتصاد مقاومتی را مسئله استقلال اقتصادی دانست و تصریح کرد: متاسفانه روز به روز با برخی تصمیمات و اقدامات از سوی مسئولان از موضوع استقلال در حوزه اقتصادی دور می شویم این در حالی است که کلیدواژه استقلال شعار اصلی و اولیه انقلاب و جزء قانون اساسی و اندیشه های امام در وصیت نامه شان به شمار می رود.

رزاقی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه نتیجه حرف هایی که مسئولان می زنند آن شده که دیگر هیچ کس آمارهایشان را باور نمی کند.

۱۳۹۵/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...