نسخه چاپی

كركره هوشمند ساخته شد

كركره هوشمند را می‌توان به عنوان تازه‌ترین نوآوری در عرصه هوشمندسازی خانه‌ها به شمار آورد.

به گزارش نما به نقل از میزان، به کارگیری اشیای هوشمند در خانه‌ها به سرعت در حال گسترش است. اگر تا دیروز این نگرش در حد استفاده از نمونه‌های پیش ساخته بود اما حالا به تدریج به مرحله تولید و استفاده انبوه می‌رسد. در تازه‌ترین نوآوری در این عرصه محققان از دستگاهی رونمایی کرده‌اند که راه یافتن نور خورشید به داخل محیط‌های بسته را به طرزی هوشمندانه کنترل می‌کند.

تیمی از محققان جوان و خوش فکر در قالب شرکتی در سان فرانسیسکوی آمریکا ایده کرکره هوشمند را به مرحله عملیاتی رسانده‌اند. با این اقدام به نظر می‌رسد مفهوم پنجره‌های هوشمند رویای چندان دور از دسترسی نیست. اگر تا پیش از این صحبت از شیشه‌های هوشمند شده بود که در برابر نور خورشید به گونه‌ای هوشمندانه تیره یا شفاف می‌شوند حالا با استفاده از این دستگاه جدید، دستیابی به پنجره‌های هوشمند زودتر عملیاتی می‌شود.

دستگاهی که این محققان ساخته‌اند یک کنترل‌کننده هوشمند پره‌های کرکره محسوب می‌شود. ویژگی این دستگاه در این است که به‌راحتی و با توجه به مغناطیسی بودن آن به هر کرکره‌ای (با پره‌های افقی یا عمودی) متصل می‌شود.

این دستگاه به طور خودکار میزان نوری که از خارج وارد محیط بسته خانه یا محل کار می‌شود را تنظیم می‌کند.

در حال حاضر این دستگاه با اپلیکیشنی هماهنگ است که هم برای سیستم عامل iOS و هم برای دستگاه‌های همراه مبتنی بر اندروید طراحی شده است.

تنها کاری که فرد باید انجام دهد این است که تنظیمات اولیه را با توجه به میزان گرما یا نور مورد نیاز صورت داده تا در ادامه دستگاه متصل به کرکره به طور هوشمندانه‌ای میزان ورود نور به محیط را کنترل کند.

۱۳۹۵/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...