نسخه چاپی

جلسه شورای عالی ورزش یزد با حضور وزیر ورزش و جوانان

وزیر ورزش و جوانان یكی از مهمترین اولویت‏‏ های ورزشی در دولت تدبیر و امید را همگانی كردن ورزش در جهت ارتقای سلامت و شادابی جامعه ذكر و بر نقش ابرازهای تبلیغاتی و رسانه‏‏ ها بر تغییر نگرش مردم در این خصوص تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از وزیر ورزش و جوانان یکی از مهمترین اولویت‏‏ های ورزشی در دولت تدبیر و امید را همگانی کردن ورزش در جهت ارتقای سلامت و شادابی جامعه ذکر و بر نقش ابرازهای تبلیغاتی و رسانه‏‏ ها بر تغییر نگرش مردم در این خصوص تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، شورای عالی ورزش استان یزد، با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی ، آموزشی و پژوهش وزیر ورزش و جوانان ، سید محمدی میرمحمدی استاندار یزد ، محمدعلی طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار ، عباس حیدری مدیرکل حوزه استاندار ، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی دیگر از مسئولین استان برگزار شد.

وزیر ورزش و جوانان در این نشست اولویت دولت تدبیر و امید در رابطه با ورزش را همگانی کردن و نگاه سلامت محور ذکر کرد و گفت: در حالی که در جوامع توسعه یافته ضریب پرداختن مردم به ورزش قریب 75 درصد است، این وضعیت در کشور ما مساعد نیست.

گودرزی افزود: البته با اقدامات خوب صورت گرفته در دو سال و چند ماه اخیر این رقم از متوسط 10 درصد در کشور به 16 درصد افزایش یافته به نحوی که اکنون قریب 16 میلیون از جمعیت کشورمان ورزش می‎‎کنند ولی در این بین سهم استان یزد با 60 هزار ورزشکار سازمان یافته بسیار پایین و وظیفه مسئولان این استان بسیار سنگین است.

وی اظهار کرد: فلسفه ورزش قهرمانی علاوه بر موضوعاتی مانند حضور در میادین بین المللی و نشان دادن اقتدار و حاکمیت‎‎های سیاسی، در واقع معرفی الگوهای موفق ورزشی برای تبلیغ بیشتر پرداختن به امر ورزش است.

وی در ادامه به موفقیت یکی از کشورهای توسعه یافته کم جمعیت در حوزه مدال آوری المپیک با وجود نگاه سلامت محوری آنان به ورزش در قیاس با مجموع مدالهای المپیکی کشورمان اشاره و تاکید کرد: معتقدیم که به تناسب ایجاد هر ورزشگاه در کشورمان از جمعیت زندان های ما کاسته خواهد شد.

مقام عالی وزارت ورزش و جوانان یکی دیگر از اولویت‎‎های ورزشی در دولت تدبیر و امید را اهتمام به ورزش بانوان ذکر کرد و گفت: باید در توسعه زیرساخت‎‎ها به لحاظ تفکیک جنسیت با عدالت اقدام کرد.

به گفته‎‎ی وی، توسعه زیرساخت‎‎ها نیز از اولویت‏‏هایی است که باید در آن اهتمام به تکمیل طرح‏‏های نیمه تمام ورزشی و نگاه آمایشی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تحمیل بیش از چهار هزار و 200 طرح ورزشی نیمه تمام از دولت قبل، حداقل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‎ها را 12 تا 13 هزار میلیارد تومان بیان کرد و افزود: این در حالی است که سالانه حدود 200 میلیارد تومان به ورزش کشور اختصاص می‎‎یابد که 30 تا 40 درصد آن به بخش عمرانی تخصیص داده می‎‎شود.

گودرزی در ادامه مهمترین اولویت ورزشی سال 1395 را علی رغم تمام نگاه‎‎ها و اولویت‎‎های ذکر شده با توجه به برگزاری المپیک 2016 میلادی و اهمیت آن به لحاظ جنبه‎‎های ملی و بین المللی، این موضوع خواند و ابراز امیدواری کرد که توفیقات خوبی نصیب ورزشکاران اعزامی کشورمان شود.

وی انتظار خود از ورزش یزد را ارتقای جایگاه آن به رغم مشکلات مالی دانست و عنوان کرد: یزد استانی دارای خیران توانمند است و لحاظ کردن سیاست برد - برد را نیز راهکاری دیگر برای رفع مشکلات ورزش استان برشمرد.

وزیر ورزش و جوانان از تلاش وزارتخانه برای تکلیف شدن اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه‎‎ها به امر ورزش خبر داد و گفت: مجلس این موضوع را مجاز و نه تکلیف اعلام کرده ولی برخی استان دستگاه‎‎ها را مکلف به این امر کرده‎‎اند.

گودرزی در بخش پایانی سخنانش به نقش تشکل‎‎ها و سازمان‎‎های مردم نهاد در مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید تعداد سمن‎‎های جوانان کشور از زیر 100 مورد به یک‎‎هزار مورد افزایش داشته و به تبع در استان یزد نیز از هفت مورد که عمدتاً یک رویکرد نیز داشتند هم اکنون به 40 مورد افزایش یافته که امیدواریم با ارتقای کمی آنها شاهد کیفی شدن آنها نیز باشیم.
وزیر ورزش و جوانان در پایان ضمن تاکید بر راه‎‎اندازی مرکز استعدادیابی با نگاه آمایشی در استان، قول افزایش دو برابری کمک‎‎های مالی پارسال معاونت این وزارتخانه به هیات‎‎های ورزشی استان در سال جاری را داد.
گفتنی است؛ در ابتدای این نشست نمایندگان هیات‏‏ها و باشگاه‎‎های ورزشی، ادارات ورزش و جوانان شهرستان‎‎ها و تشکل‎‎های مردم نهاد استان به بیان ظرفیت‏‏ها و مشکلات خود پرداختند.
در پایان تندیس ورزش پهلوانی و زورخانه ای و همچنین لباس تیم والیبال آرمان اردکان یزد به عنوان اولین حامی محیط زیست (پرنده هوبره) در لیگ های برتر کشور به وزیر ورزش و جوانان اهدا شد.

۱۳۹۵/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...