نسخه چاپی

كشته شدن 2 تن براثر انفجار بمب در بنگلادش

مقامات امنیتی بنگلادش اعلام كردند انفجار بمب در ساختمانی مسكونی متعلق به گروه غیر قانونی جماعت المجاهدین بنگلادش 2 كشته برجا گذاشت .

به گزارش نما به نقل از مشرق، به گفته پلیس بنگلادش ،بعد ازاین انفجار نیروهای امنیتی 20 نارنجک،چهار اسلحه سبک و مواد ساخت بمب کشف کردند.

این ساختمان که در شمال بنگلادش واقع در روستای «ماهیپور» بخش «بگرا» قرار دارد توسط گروه جماعت مجاهدین بنگلادش، استفاده می شده است .

«محمد اسد الزمان»، رئیس پلیس بخش «بگرا» بنگلادش گفت که دوشنبه شب پس از انفجار شدید این ساختمان بلافاصله پلیس خود را به محل انفجار رساند .

وی افزود: دو نفر از مجروحان این انفجار به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باختند.

به گفته وی پلیس تاکنون موفق به شناسایی هویت کشته شدگان این حادثه نشده است .

پلیس بنگلادش چندی پیش نیز اعلام کرد که 5 شبه نظامی وابسته به گروه جماعت المجاهدین که در حال برنامه ریزی برای حمله به مراسم روز آزادی (26 مارس ) بودند، را دستگیر کرده است .

به گفته پلیس از این افراد مقداری مواد منفجره و بمب های دست ساز کشف و ضبط شده است .

مقامات امنیتی بنگلادش اعلام کردند که این شبه نظامیان برای حمله به مراسم روز آزادی بنگلادش (26 مارس/7 فروردین ) در داکا حضور یافته بودند.

در حمله شبه نظامیان وابسته به گروه جماعت المجاهدین بنگلادش به مراسم روز آزادی در سال 2001 ، 100 نفر کشته و تعدادی مجروح شدند.

گروه غیر قانونی جماعت المجاهدین بنگلادش مسئولیت قتل دو شهروند خارجی را در بنگلادش بر عهده گرفته است.

گروه جماعت المجاهدین بنگلادش در سال 1996 تشکیل شد.

گروه جماعت المجاهدین بنگلادش در 17 آگوست سال 2005، حدود 500 بمب را در 300 منطقه در 50 شهر به طور همزمان و در یک روز منفجر کرد.

تاکنون چندین رهبر و اعضای این گروه در بنگلادش اعدام شده اند.

ادعا می شود که تعدادی از رهبران و اعضای این گروه در خاک هند مخفی شده اند.

۱۳۹۵/۱/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...