نسخه چاپی

حمایت اوباما از ابتكارعمل عمار حكیم

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با نماینده رئیس جمهور آمریكا در ائتلاف ضد داعش بر توان مردم عراق در خروج از بحران‌های امنیتی و سیاسی تاكید كرد، در مقابل نماینده اوباما نیز طرح حكیم برای اصلاحات را راه حلی كه به نفع همه تمام خواهد شد، توصیف كرد.

به گزارش نما به نقل از شبکه ماهواره‌ای نیوز عراق، دفتر عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی در دفتر خود میزبان برت مک‌گورک، نماینده باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش بود و در این دیدار دو طرف جنگ با تروریسم و اصلاحات احتمالی در کابینه عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طبق این بیانیه، حکیم با تاکید بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای نابودی داعش مک‌گورک را در جریان طرح این مجلس برای خروج از بحران سیاسی و حرکت به سوی اجرای اصلاحات جامع قرار داد.

طبق بیانیه مذکور حکیم تاکید کرد، مردم عراق توان خروج از بحران‌های امنیتی و سیاسی خود را دارند.

در مقابل مک‌کورگ، پیشنهادات حکیم و طرح وی را تحسین کرد و آن را راه حلی خواند که همه از آن برنده بیرون می‌آیند و دولت نیز می‌تواند به سوی اصلاحات جامع حرکت کند.

دفتر حکیم روز یکشنبه اعلام کرد که وی به سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق طرح خود برای اصلاحات ملی جهت نجات کشور از وضعیت کنونی را ارائه کرده است و این طرح شامل نقشه راهی با دو مسیر برای تشکیل دولتی تکنوکرات جهت خروج کشور از وضعیت بحرانی فعلی و انسداد سیاسی کنونی و نیز حفظ مبانی روند سیاسی و انجام هماهنگی‌ها و همکاری‌ با جناح‌های سیاسی مختلف است.

از سوی دیگر، دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور در دیدار با هیاتی از کنگره آمریکا تقویت روابط دوجانبه نبرد با داعش و شرایط سیاسی و امنیتی عراق و منطقه را بررسی کرد.

العبادی و هیات آمریکایی

سفیر آمریکا در بغداد نیز در این دیدار حضور داشت.

طبق بیانیه بغداد، هیات آمریکایی حمایت خود را از اصلاحات العبادی در سایه چالش‌های بزرگی که عراق با آن مواجه است از جمله بحران مالی پدید آمده در نتیجه سقوط قیمت نفت و جنگ با گروه‌های تروریستی اعلام کرد.

همچنین این هیات آمادگی آمریکا برای کمک به عراق در زمینه بازگرداندن اموال به غارت رفته این کشور و نیز انتقال تجربیات برای مبارزه با فساد و وضع قوانینی برای جلوگیری از بروز فساد را اعلام کرد.

علاوه بر این، در دیدار مذکور بر تسهیل سرمایه‌گذاری‌ها در عراق برای به روز کردن تاسیسات زیربنایی و حمایت کنگره از وحدت و حاکمیت این کشور تاکید شد.

۱۳۹۵/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...