نسخه چاپی

انتقاد شدید آیت الله صافی از بدحجابی

عکس خبري -انتقاد شديد آيت الله صافي از بدحجابي

به گزارش نما روزنامه تهران امروز نوشت:

آیت‌الله العظمي صافی گلپایگانی با انتقاد از وضعیت بدحجابی گفت: نخستین قلبی که از این افراد بدحجاب در جامعه و بدحجابی ‌می‌رنجد و عذاب می‌کشد، قلب امام زمان(عج) است و این نگرانی نخست بر دل ایشان وارد می‌شود؛ پس در این راستا وظیفه داریم که این نگرانی‌ها را مرتفع کنیم.

اين مرجع عالي قدر كه در جمع طلاب و روحانيون مدرسه علميه شهيد صدوقي سخن مي‌گفت، با تاکید بر رسالت خطیر طلاب و روحانیون اظهار داشت: در این شرایط و دوران، رسالت طلاب و روحانیون بسیار مهم و تاثیرگذار است چراکه باید همواره برای رساندن معارف اهل‌بیت(ع) و اسلام به سراسر دنیا آماده باشند.

وی افزود: یکی از رسالت‌های طلاب و علما و روحانیون برطرف کردن شبهات است، با توجه به اینکه امروز رسانه‌ها مردم را مشغول خود کردند شبهاتی نیز در پی آن به وجود می‌آید که باید طلاب در برطرف کردن شبهات بکوشند.

آيت‌الله صافي تصريح كرد: ما باید ابتدا این فرهنگ انسان‌ساز از اهل بیت(ع) را به طور تمام و کمال شناخته و سپس این فرهنگ را به دنیا برسانیم و ضمن مواظبت از سنت‌های اهل‌بیت(ع)، این سنت‌ها را نگه داریم. این مرجع عالیقدر شیعه در ادامه سخنانش یکی از سنت‌های اهل بیت را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و یادآور شد: تمام اعمالی که مردم به جا می‌آورند و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر همانند ذره‌ای آب در کنار دریایی بی‌کران است.

واكنش همزمان دولتي‌ها و اصلاح طلبان به شرط‌هاي صفار

حضور محمدحسین صفارهرندی، در برنامه «دیروز، امروز، فردا» و شرط‌هاي او براي شرکت اصلاح طلبان در انتخابات با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است.

در این راستا روزنامه دولتی «ایران» از «تطهیر» اصلاح طلبان و تعیین «شروط آسان» برای بازگشت آنها به قدرت توسط صفار، سخن گفته و در مقابل، روزنامه اصلاح طلب «اعتماد» در یادداشتی سخنان صفار را «متناقض» و فاقد «ارتباط معنایی» دانست.

ارگان روزنامه دولت درباره سخنان صفار نوشت: مطلع شديم كه در راستاي پروژه تطهير فتنه‌گران كه چندي است از طرف برخي مدعيان اصولگرايي پيگيري مي‌شود و در حالي كه چهره‌هاي شاخص اصولگرايي هر كدام سعي مي‌كنند از جايگاه نظام شرايطي را براي ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات بگذارند، اين بار محمدحسين صفار هرندي سردبير سابق كيهان وارد ميدان شده و شروط آساني را براي اصلاح‌طلبان گذاشته تا ورود آنها به انتخابات يازدهم رياست‌جمهوري تسهيل شود.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفته: در اين طيف سياسي افراد سالمي وجود دارند اما مشكل اين گروه اين است كه پرونده خود را با چهره‌هاي ناسالم مشخص نمي‌كنند و نمي‌توانند از دام رفقاي ناسالم خود خارج شوند.

وي تنها ضمانت اجرايي اين جريان براي بازگشت را اعلام صريح مواضع آنها نسبت به فتنه 88 عنوان كرد.

از سوی دیگر روزنامه اصلاح طلب اعتماد با حمله به صفار هرندي نوشت: وزير ارشاد سابق، كه به قول خودش در پايان كار در كابينه «تنها به قدر يك عدد» براي احمدي‌نژاد مهم بود و صرفا به دليل از رسميت نيفتادن كابينه عزل نشد، در برنامه تلويزيوني «ديروز، امروز، فردا» به اظهارنظر درباره جريان اصلاحات پرداخت.

او همانند بسياري از اصولگرايان شرط بازگشت اصلاح‌طلبان به ميدان قدرت را توبه و اعلام ندامت آنها عنوان كرد و براي رسيدن به اين نتيجه طبيعي است كه شرح مفصلي از گناهان آنها را برشمرد تا نهايتا خواست توبه براي آنها معني پيدا كند.

۱۳۹۱/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...