نسخه چاپی

هشدار پلیس فتا برای درگاه‌های اینترنتی جعلی

سرهنگ شاهین حسنوند با اشاره به روشی از كلاهبرداری اینترنتی با نام فیشینگ (ماهیگیری) اظهار كرد: این روش برای جعل درگاه‌های بانكی و صفحات و شبكه‌های اجتماعی توسط سارقان اینترنتی استفاده می‌شود.

به گزارش نما به نقل از سیتنا، یکی از راه‌های شناسایی این صفحات آدرس URL سایت است که باید دقت شود همان آدرس اصلی درگاه اینترنتی باشد و حرفی کم یا اضافه نداشته باشد. حسنوند گفت: در صورت ورود به یک صفحه جعلی و وارد کردن اطلاعات حساب بانکی، کاربران این صفحه جعلی اطلاعات حساب شخص را کپی کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان یادآور شد: آدرس سایت‌ها و درگاه‌های اصلی با آدرس اینترنتی https آغاز می‌شوند و در صورتی که درگاهی فاقد S باشد نباید به آن اعتماد کرد.
وی بیان کرد: از راه‌های تشخیص صفحات جعلی، تازه کردن صفحه است و در صورتی که شماره‌ها در صفحه کلید مجازی تغییر کرد آن صفحه جعلی نیست.

حسنوند ادامه داد: همچنین در صورتی که با تازه کردن صفحه تصویر حروف نمایش داده شده تغییر نکرد نشان دهنده جعلی بودن صفحه است.
وی گفت: از راه‌های پیشگیری از جعل این است که در نخستین بار اطلاعات حساب به صورت اشتباه وارد شود که اگر جعلی باشد امکان برداشت از حساب از بین برود.
وی ادامه داد: شهروندان تنها از سایت‌های معتبر اینترنتی خرید شود و با یک جستجوی ساده به سراغ خرید اینترنتی نرویم.

حسنوند اضافه کرد: به سایت‌های تبلیغاتی که ناگهان در صفحات ظاهر می‌شوند توجه نشود زیرا این سایت‌ها معمولا به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند.

در ذیل آدرس پرداخت اینترنتی بانک‌ها آمده است:
آدرس پرداخت اینترنتی بانک سامان: sb24.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک پارسیان: pec24.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد: BankPasargad.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملت: bankmellat.ir
آدرس پرداخت اینترنتی بانک سینا: esinabank.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملی: bankmelli-iran.com

۱۳۹۵/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...