نسخه چاپی

موضع تازه ظریف درباره بحران قره باغ

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران كه برای شركت در اولین نشست مشترك وزیران خارجه ایران، روسیه و آذربایجان به باكو سفر كرده در بدو ورود به باكو تاكید كرد: ایران همواره خواستار پایان درگیری ها بین ارمنستان و آذربایجان در قره باغ است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف عصر چهارشنبه در بدو ورود به پایتخت آذربایجان اظهار داشت: پیرو صحبتی که الهام علی اف در تهران با ریاست جمهوری اسلامی ایران داشت، قرار بر این شد که اجلاس 3 جانبه بین ایران، آذربایجان و روسیه برای بررسی جوانب همکاری های بین طرفین به خصوص در حوزه ترانزیت و سایر موضوعات برگزار شود.

وی ادامه داد: قرار است اولین جلسه 3 جانبه فردا (پنجشنبه) در باکو برگزار شود که در خصوص روش های همکاری گفت و گو خواهیم کرد؛ البته این نشست فرصتی خواهد بود که هر یک از طرف ها در ملاقات دوجانبه موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی را بررسی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین تاکید کرد: در اولین اجلاس سه جانبه مورد اشاره در مورد همکاری های مشترک سه کشور در زمینه های مختلف از جمله ترانزیت کالا نیز گفت وگوهایی خواهیم کرد.

ظریف همچنین اظهار داشت: فردا با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مورد مسائل مختلف از جمله آخرین تحولات سوریه و منطقه گفت وگو خواهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به نشست روز گذشته خود با همتایان آذربایجانی و ترکیه ای در رامسر گفت: ما روز گذشته با وزیر خارجه آذربایجان گفت وگو کردیم ولی باتوجه به تحولات منطقه فرصتی است تا باز هم گفت و گو داشته باشیم ؛ ایران همواره بر پایان درگیری ها بین ارمنستان و آذربایجان اصرار داشته و نیاز است که این درگیری ها خاتمه پیدا کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نخستین نشست سه جانبه با همتایان روس و آذری خود بعدازظهر امروز (چهارشنبه) راهی باکو پایتخت آذربایجان شد.

قرار است این نشست ساعت 9 صبح فردا (پنجشنبه) به وقت محلی با حضور محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و المار ممد یاروف وزرای خارجه ایران، روسیه و آذربایجان برگزار و سه طرف در این نشست یک روزه راه های تقویت همکاری های سه جانبه را مورد بررسی قرار دهند.

۱۳۹۵/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...