نسخه چاپی

كلاهبردار تلگرامی دستگیر شد

رئیس مركز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان گفت: ماموران پلیس فتا با انجام یكسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی، متهم را شناسایی و در یك عملیات غافلگیرانه دستگیر كردند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری پلیس، غلامرضا شهریاری ضمن اشاره به شکایتی از سوی یکی از شهروندان مبنی بر این که فردی در فضای مجازی، وی را فریب داده و مبلغ یک‌میلیارد و 600 میلیون ریال از حساب او برداشت کرده اظهار داشت: بررسی این موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت «مدتی پیش در شبکه اجتماعی تلگرام، یک آگهی مبنی بر فروش ارز با قیمت کمتر از نرخ بازار مشاهده کردم که توجه ام را جلب کرد و با صاحب آگهی تماس گرفتم که پس از تماس با صاحب آگهی و دریافت مدارک کسب و کارش به او اعتماد و مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال به حساب وی واریز کردم تا در قبال آن ارز بگیرد اما پس از واریز وجه، فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی نبود.»

شهریاری ادامه داد: مأموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی، متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان در خصوص این پرونده اظهار کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد.

شهریاری ضمن اشاره به این که مدارکی که توسط متهم به مشتریان برای جلب اعتماد آنها ارائه می‌شده جعلی بوده است، به مردم توصیه کرد: امروزه با وجود شبکه های اجتماعی، شاهد این هستیم که بسیاری از کسبه‌در این فضا اقدام به تبلیغات انبوه و جذب مشتری می‌کنند، اما در این میان افراد کلاهبرداری نیز هستند که برای رسیدن به اهداف و نیات شوم خود تبلیغات کذبی را قرار می‌دهند، بنابراین خود کاربران باید هنگام مشاهده این آگهی‌ها، با تحقیق و بررسی کامل، خرید خود را انجام دهند.

۱۳۹۵/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...