نسخه چاپی

نصب 400 مخزن كلرزنی آب برای زلزله تهران

دبیر كارگروه امور سیل و شریان‌های حیاتی با اشاره به طرح‌های انجام گرفته در شركت آبفای استان تهران در زمینه آبرسانی اضطراری از آمادگی برای اجرای طرح نصب ۴۰۰ مخزن كلرزنی به منظور ذخیره و استفاده آب در شرایط اضطراری در تهران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد پرورش - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و رئیس کارگروه امور سیل و شریان‌های حیاتی تهران در ابتدای نخستین مرحله مانور دورمیزی مدیریت سیلاب تهران اظهار داشت: این مانور بر اساس تصمیم و مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران و با همکاری تمامی سازمان‌های عضو این کارگروه برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

وی افزود: موضوع سیل در تهران از جمله دغدغه‌های مدیریت شهری است و باید تمامی سازمان‌ها و نهادهای مدیریت شهری در مسیر کاهش این مخاطره و افزایش آمادگی در برابر سیل طی هماهنگی کامل اقدام کنند و دستورالعمل لازم را تهیه کنند.

وی تاکید کرد که در تهران مقابله با هر حادثه ای چه طبیعی و غیر طبیعی نیاز به هماهنگی کامل میان سازمان‌ها و برخورداری از دستورالعمل از پیش تعیین شده دارد.

در ادامه سید حسین هاشمی - استاندار تهران نیز گفت: در نظر داشته باشیم که تهران پیشانی نظام و کشور است و باید در همه بخش‌ها از جمله مدیریت بحران پیشتاز باشد تا الگویی برای سایر شهرها شود.

وی افزود: کوچکترین حادثه و بحران در تهران انعکاس جهانی دارد و به همین لحاظ تحقق هماهنگی میان سازمان‌ها و نهادهای فعال در شهر تهران ضروری است و نباید این هماهنگی به زمان بحران گذاشته شود، بلکه همه سازمان‌ها موظف به پیش بینی آسیب‌های احتمالی و تلاش برای کاهش آن و به خصوص در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هستند.

هاشمی گفت: فعالیت سازمان‌های مدیریت شهری باید در مسیر هم افزایی و هماهنگی کامل باشد تا نمود آن برای مردم تهران ملموس باشد.

استاندار تهران یادآور شد: اجرای مانورهای مدیریت بحران برای تحقق آمادگی ضروری است و باید در نظر داشت بحران های طبیعی همچون سیل همواره امکان وقوع و بروز خسارت دارند.

هاشمی گفت: کاهش آسیب‌ها در پایتخت نیاز به هماهنگی کامل میان سازمان‌ها، بهره گیری از دانش و تجربه و تحقق خروجی‌های قابل قبول دارد.

استاندار تهران افزود: همکاری و تعامل استانداری و شهرداری تهران در حد قابل قبولی است و باید هدف این همکاری تحقق خدمت به شهروندان باشد.

در این مانور دور میزی، محمدرضا احمد نسب - دبیر کارگروه امور سیل و شریان‌های حیاتی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در این کارگروه و هماهنگی لازم برای اجرای این مانور گفت: تصمیمات اتخاذ شده برای برگزاری این مانور این بود که کار به صورت علمی اجرا و چرخه آمادگی مانور در قالب برنامه ریزی، آموزش، تمرین و ارزیابی به صورت کامل دنبال شود.

دبیر کارگروه امور سیل و شریان‌های حیاتی افزود: شناسایی ماهیت‌ها و پیامدهای وقوع سیل، سیاست‌ها و برنامه ریزی و شفاف سازی عملکرد بخش‌های مختلف، شناخت وضعیت اضطراری ناشی از وقوع سیل، ارتقای هماهنگی سازمانی و تمرین و تیم سازی برای شناخت همدیگر بخشی از اهداف برگزاری این مانور دور میزی است.

احمد نسب یادآور شد: باید با هماهنگی درون سازمانی و تعامل بیشتر بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که در کمترین زمان ممکن وضعیت اضطراری را به حالت عادی برگردانیم.

دبیر کارگروه امور سیل و شریان‌های حیاتی با اشاره به طرح‌های انجام گرفته در شرکت آبفای استان تهران در زمینه آبرسانی اضطراری از آمادگی برای اجرای طرح نصب 400 مخزن کلرزنی به منظور ذخیره و استفاده آب در شرایط اضطراری در تهران خبر داد و گفت: در صورت تامین زمین از سوی شهرداری تهران طی سه سال این طرح قابل اجرا خواهد بود و در صورت وقوع زلزله مشکلی برای تامین آب تهران نخواهیم داشت.

در ادامه ارتقایی - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران نیز به تحلیل وضعیت سیل و خطرپذیری شهر تهران در این زمینه پرداخت و با اشاره به وجود 1600 کیلومتر رودخانه در محدوده استان تهران و ذکر این نکته که 270 کیلومتر از این رودخانه‌ها در محدوده شهر تهران قرار دارد به بررسی خسارت‌های ایجاد شده در طول دوران‌های مختلف بر اثر وقوع سیل در این محدوده پرداخت و گفت: سیلاب قابل کنترل نیست اما می‌توان با انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع خسارات و کاهش آن جلوگیری کرد.

همچنین جدی - مجری علمی مانور به تشریح اهداف و برنامه‌های مرتبط با مانور دورمیزی مدیریت سیلاب تهران پرداخت و با اشاره به اینکه حرکت مدیریت بحران در کشور تاکنون رو به جلو بوده و تدوین قانون و شکل گیری ساختار و زیرساخت‌های لازم نشان دهنده این روند رو به جلو در 10 سال گذشته است، به تشریح مشکلات موجود در زمینه مدیریت بحران پرداخت و بر لزوم هماهنگی و تعامل بین سازمانی به عنوان یکی از ضرورت‌های لازم برای تقویت این ساختار تاکید کرد.

وی همچنین آمادگی در برابر دیگر سوانح در شهر تهران را ضروری خواند و گفت: آمادگی در برابر زلزله به عنوان مهمترین مخاطره شهر تهران نمی‌تواند باعث ایجاد آمادگی در برابر سایر مخاطرات شود.

در ادامه همایش برگزاری نخستین مرحله مانور دورمیزی مدیریت سیلاب تهران، میرزایی - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد به بررسی علل افزایش خطرپذیری سیلاب تهران پرداخت و ترابی - مدرس دانشگاه صنعتی شریف وضعیت شبکه جمع آوری آب‌های سطحی تهران و آسیب پذیری آن را تشریح کرد.

همچنین سعیدی - دبیر کل جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران به بررسی ماهیت شناسی سیلاب شهری و پیامدهای آن پرداخت و نعمت حسنی - عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز مدیریت شرایط اضطراری در سیلاب شهری را مورد تحلیل قرار داد.

به گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، نخستین مانور دور میزی مدیریت سیلاب تهران با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان عضو کارگروه امور سیل و شریان‌های حیاتی تهران با هدف بررسی علل افزایش خطرپذیری سیلاب شهر تهران و ماهیت شناسی بحران های ناشی از آن در محل سازمان آبفای تهران برگزار شد.

در مرحله نخست مانور دور میزی مدیریت سیلاب تهران تمامی اعضای کارگروه امور سیل و شریان‌های حیاتی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران از جمله شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مترو، آتش نشانی، مخابرات، هلال احمر، نیروی انتظلمی، ستادهای مدیریت بحران مناطق 22گانه شهر تهران شرکت گاز، اورژانس و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران حضور داشتند.

۱۳۹۵/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...