نسخه چاپی

تركیه قاتل خلبان روس را تحویل نمی‌دهد

وكیل تروریستی كه به اتهام قتل خلبان روس در تركیه بازداشت شده است، تأكید كرد كه تحویل موكلش به روسیه ممكن نیست.

به گزارش نما به نقل از العالم، وکیل "بارسلان شیلیک" به خبرگزاری نووستی گفت: امیدوارم که این موضوع در روسیه یک بار و برای همیشه بسته شود، ترکیه نمی‌تواند شهروند خود را برای محاکمه به کشور دیگری تحویل دهد. قوانین ترکیه اجازۀ چنین کاری را نمی‌دهد و این موضوع قابل بررسی نیست.

سایت روسیا الیوم به نقل از این وکیل ترکیه‌ای خاطرنشان کرد که در صورت موافقت دادگاه، روسیه می تواند در فرایند قضایی مربوط به متهم قتل خلبان بمب افکن سوخو 24 روس مشارکت کند.

به گفته این وکیل، روسیه باید درخواست خود را برای مشارکت در فرایند قضایی به ترکیه ارائه دهد تا دادگاه آن را بررسی کند، و در صورت موافقت دادگاه، روسیه می تواند مدارک و اسناد مربوط به پرونده را (به دادگاه) تحویل دهد.

ترکیه در 24 نوامبر 2015 یک فروند بمب افکن روسیه را در حریم هوایی سوریه هدف قرار داد و سرنگون کرد. یکی از خلبانان این بمب افکن هنگام فرود با چتر نجات، به دست عناصر مسلح مورد حمایت ترکیه کشته شد.

حملۀ ترکیه به هواپیمای روسیه هنگام انجام عملیات علیه گروه های مسلح، باعث تیرگی روابط دو کشور شد.

مسکو بارها از آنکارا درخواست کرده است که قاتلان خلبان روس را تحت تعقیب قرار دهد.

شیلیک پیشتر قتل خلبان روس را برعهده گرفته و اعلام کرده بود فرماندهی گروهی که خلبان روس را هدف قرار داد، برعهده داشت. رسانه های ترکیه هفته گذشته از بازداشت شیلیک خبر دادند.

۱۳۹۵/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...