نسخه چاپی

اعتراف نخست وزیر انگلیس در پی افشاگری اسناد پاناما

نخست وزیر انگلستان در حالی برای خلاصی از افشاگری «اسناد پاناما» دست و پا می زند كه نهایتا مجبور شد تا به مالكیت بخشی از سهام شركت پدرش تا سال ۲۰۱۰ میلادی اعتراف كند.

به گزارش نما ، خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز نوشت: "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس که این روزها به دلیل فاش شدن رد پای پدرش "ایان کامرون" در فسادهای مالی افشا شده در "اسناد پاناما" حال و روز خوشی ندارد، مجبور شد برای اعاده حیثیت خود و خانواده اش روبروی دوربین برنامه شبکه خبری "ITV" بنشیند و در این باره توضیحاتی به مردم بریتانیا بدهد.

در همین رابطه وی که این روزها باید پاسخگوی رسانه ها در خصوص نقش پدرش در شرکت خارجی "بلرمور هولدینگز" باشد، اعتراف کرد که قبلا مالکیت بخشی از سهام این شرکت را که از سوی پدرش تاسیس شده در اختیار داشته حال آنکه آنها را در سال ۲۰۱۰ میلادی و پیش از آغاز دوره نخست وزیری خود به قیمت ۴۲ هزار دلار آمریکا فروخته است.

بلرمور هولدینگز از جمله شرکت هایی است که با کمک شرکت پانامایی "موساک فونسکا" موفق به دور زدن قوانین مالیاتی شده است.

البته، دیوید کامرون در حالی که سعی می کرد پدر فوت شده خود را از هر گونه اتهام فساد مالی مبرا کند، به مردم بریتانیا گفت که مالیات مربوط به سود سهام خود را پرداخته است و از این بابت نگرانی ندارد.

از سوی دیگر گفته می شود که دیوید کامرون قرار است به زودی و حتی شاید تا هفته دیگر اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کند تا شاید به این ترتیب راهی برای تبرئه شدن از اتهام همدستی با پدرش پیدا کند.

این درحالیست که "تام واتسون" معاون حزب کارگر انگلستان که از مخالفین کامرون به شمار می آید، از احتمال کناره گیری وی به دلیل افزایش نارضایتی مردم از بابت افشاگری های اسناد پاناما سخن گفته است.

با این حال فشارها بر دولت کامرون زیاد است تا جایی که در روز سه شنبه داونینگ استریت با صدور بیانه ای مدعی شد که نخست وزیر، همسر و فرزندانش در حال حاضر مالک هیچ نوع سهام خارجی نیستند.

در روز چهارشنبه نیز بار دیگر سخنگوی نخست وزیری انگلستان برای تاکید بر موضع خود اعلام کرد که در حال حاضر هیچ سهام یا اوراق قرضه ای وجود ندارد که کامرون و خانواده اش بتوانند در آینده از سود آن بهرمند شوند.

۱۳۹۵/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...