نسخه چاپی

تقویت همكاری دانشگاههای ایران و روسیه

سفیر كشورمان در فدراسیون روسیه طی روزهای 19 و 20 فروردین ماه به سن پترزبورگ سفر كرد و با روسای سه دانشگاه دولتی، دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی و دانشگاه اروپایی سن پترزبورگ دیدار و در خصوص چگونگی تقویت همكاری های دانشگاهی تبادل نظر كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در دیدار با نیکولای کروپاچوف، رییس دانشگاه دولتی سن پترزبورگ، نشان استادی این دانشگاه به مهدی سنایی سفیر کشورمان در مسکو به وی اهدا شد و از او خواسته شد تا در فرصت های ممکن در این دانشگاه تدریس کند.

هم چنین در خصوص تقویت همکاری های دانشگاه سن پترزبورگ و دانشگاه تهران، با توجه به سند همکاری که اخیرا امضا شده تبادل نظر شد و از کروپاچوف و هیات همراه ایشان برای سفر به تهران دعوت شد.

سپس از آن سنایی در جمع گسترده دانشجویان این دانشگاه، طی دو جلسه در خصوص نظام سیاسی ایران و سیاست خارجی ایران سخنرانی کرد و به سوالات مخاطبان پاسخ گفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با الکساندر زاپیسوتسکی، رییس دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ، روند همکاری های این دانشگاه و دانشگاه علامه طباطبایی بررسی شد.

در چهارچوب این همکاری ها، "روزهای علم، فرهنگ و ادبیات ایرانی" و "همایش ایران و روسیه: گفتگوی فرهنگی" طی روزهای 19 و 20 فروردین 1395 در این دانشگاه برگزار شد که سنایی هم در افتتاحیه این مراسم سخنرانی کرد و هم چنین مشارکت محققان و دانشمندان ایرانی هم در "همایش سالیانه علمی بین المللی لیخاچف" به میزبانی این دانشگاه بررسی شد.

۱۳۹۵/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...