نسخه چاپی

نقوی حسینی در گفتگو با نما:

هسته ای تبدیل به صنعتی حاشیه ای شده/ به كسانی كه دارایی ملت را معامله كرده اند، هر روز مدال افتخار می دهند

عکس خبري -هسته اي تبديل به صنعتي حاشيه اي شده/ به کساني که دارايي ملت را معامله کرده اند، هر روز مدال افتخار مي دهند

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با بیان اینكه در روز ملی فناوری هسته ای باید بگوییم كه صنعت هسته ای ما به یك صنعت حاشیه ای تبدیل شده، گفت: یك زمانی صنعت هسته ای از صنایع افتخارآمیز ملت ما بود. دانشمندان و متخصصان ما در این عرصه افتخارآفرین بودند و همین باعث انگشت به دهان شدن دشمنان ما شده بود و تعجب و وحشت، آنها را فرا گرفته بود.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با پایگاه خبری نما ، با تبریک روز ملی فناوری هسته ای و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای، صنعت هسته ای را یکی از مهم ترین دستاوردهای علمی کشور نامید و گفت: ما در شرایطی به این علم و تکنولوژیِ روز دست پیدا کردیم که در تحریم بودیم و کشورها و مجامع علمی و هسته ای دنیا با ما همکاری نمی کردند. اما ملت و دانشمندان فهیم، متعهد و متخصص ما توانستند در این صنعت به درجه ای از علم و تکنولوژی دست پیدا کنند که موجب تعجب همه محافل جهانی شوند.

وی ادامه داد: ما توانستیم در راستای اهداف صلح آمیز خود به غنی سازی 20 درصد اورانیوم دست پیدا کنیم و این موضوع مورد بغض دشمنان ما قرار گرفت و استکبار جهانی در مقابل ما صف آرایی کرد و تحریم های ناجوانمردانه ای را علیه ملت ما اعمال کرد و نهایتاً نظام تصمیم گرفت موضوع را از طریق مذاکره حل بکند که مذاکره هم نهایتاً منجر به برجام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس، نقد بودنِ داده های ما و نسیه بودن تعهدات طرف مقابل را یکی از نقدهای همیشگی برجام دانست و اظهار داشت: امروز رفتار آمریکایی هایی ها نشان می دهد که این نقدر درست است. خب وقتی داده ها و تعهدات ما نقد و عملیاتی است و آژانس هم پس از راستای آزمایی تأیید می کند که این تعهدات عملیاتی شده و حتی فراتر از تعهدات هم عمل شده و در عوض، داده های دشمن نسیه است، معلوم است که آنها روی این داده های نسیه بازی در می آورند. دوست، نسیه را نقد نمی کند چه برسد به اینکه دشمن نسیه شما را نقد بکند.

نقوی حسینی، بهانه های هر روزه ی طرف غربی در خصوص ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنها به هر شکل ممکن از زیر بار انجام تعهدات رسمی و بین المللی شانه خالی می کنند و به جایی رسیده ایم که در خوش بینانه ترین حالت، آقا عراقچی می گویند که رفع تحریم ها و تعهدات طرف مقابل روی کاغذ عملی شده. خب این چه نتیجه عملی برای ملت ایران داشته است؟ ما تعهداتمان را عملا در میدان انجام داده ایم ولی غربی ها روی کاغذ انجام داده اند. ای کاش ما هم تعهداتمان را روی کاغذ انجام می دادیم. امّا ما قلب رآکتور اراک را درآوردیم، فوردو را بستیم، نطنز را محدود کردیم و اورانیوم غنی شده را از کشور خارج کردیم.

وی با بیان اینکه در روز ملی فناوری هسته ای باید بگوییم که صنعت هسته ای ما به یک صنعت حاشیه ای تبدیل شده، گفت: یک زمانی صنعت هسته ای از صنایع افتخارآمیز ملت ما بود. دانشمندان و متخصصان ما در این عرصه افتخارآفرین بودند و همین باعث انگشت به دهان شدن دشمنان ما شده بود و تعجب و وحشت، آنها را فرا گرفته بود. هر روز جشن جدیدی می گرفتیم و دستاورد جدیدی را رو می کردیم و باعث غرور و افتخار ملت ایران می شد. اما اکنون تحقیقات محدود شده است و ما دستاوردی را نمی توانیم ارائه بکنیم.

نماینده ورامین در پاسخ به سؤال خبرنگار نما ، مبنی براینکه تکلیف برجام پس از عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود چه می شود گفت: ما دو مکانیسم نظارت و پیگیری در رابطه با برجام داریم. یکی خود دولت است وهمانطور که می دانید در دولت هیئت نظارت بر اجرای برجام تشکیل شده است که ما تا حالا چیز خاصی از این هیئت ندیدیم. علی رغم اینکه بارها و بارها ما شاهد نقض برجام از سوی غربی ها بوده ایم ولی گویا هیئت نظارت این ها را نمی بیند و نمی خواهد در این زمینه موضع گیری کند. به جای موضع گیری در قبال این عهدشکنی ها، به کسانی که دارایی ما را برده اند معامله کرده اند مدام مدال افتخار می دهند.

وی ادامه داد: من نمی دانم کجای این موضوع جای افتخار دارد، من نمی دانم این چه مدال افتخار و مدیریتی است که باید به کسانی بدهیم که دارایی یک ملت را روی میز معامله داده اند و در عوض یک مشت ستاده نسیه گرفته اند. هیچکدام از تعهدات غربی ها عملی نشده بعد ما می آییم مدال افتخار و مدیریت به سینه هایمان نصب می کنیم. فعلا که دولت به جای پیگیری علل اجرایی نشدن برجام، مشغول مدال بازی است.

نقوی حسینی در خصوص وظیفه مجلس در قبال عدم اجرای برجام گفت: مجلس هم در این زمینه مسئولیت دارد، بویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه که به طور ذاتی مسئولیت نظارتی و نمایندگی ملت را در این زمینه به عهده دارد. همانطور که مستحضر هستید مجلس تصویت کرده که هر سه ماه یکبار وارت امور خارجه از روند برجام گزارشی را به کمیسیون بدهد و کمیسیون هم منتظر اولین گزارش دولت است. این گزارش 26 فروردین باید ارائه بشود و ما منتظریم اولین گزارش دولت ارائه بشود و ببینم روند اجرای برجام تا حالا چگونه بوده تا بعد بتوانیم در این زمنیه وظیفه نمایندگی خودمان را انجام بدهیم.

۱۳۹۵/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...