نسخه چاپی

اختصاصی نما

دفاع مقدس امروز ما حضور در میدان اقتصاد مقاومتی است/ كالاهای خارجی راه قاچاق وارد می‎شوند

عکس خبري -دفاع مقدس امروز ما حضور در ميدان اقتصاد مقاومتي است/ کالاهاي خارجي راه  قاچاق وارد مي‎شوند

حجت‎الاسلام خرسند با بیان اینكه اكثر كالاهای خارجی از راههای غیرقانونی به صورت قاچاق وارد می‎شود تشریح كرد: مصرف این كالاها به معنی فرستادن پول و سرمایه كشور به جیب كمپانی‎هایی است كه سابقه خوبی در كشور ما ندارند.

حجت الاسلام خرسند در گفت وگو با سایت خبری نما ضمن تاکید بر مصرف کالاهای داخلی، گفت: اگر پولی که به جیب کمپانی‎های خارجی می‎رود برای تولید داخلی و در داخل کشور مصرف شود تولید اشتغال خواهیم داشت و از طرفی چرخه اقتصاد کشور با اشتغال فعال و در نهایت ثروت و رفاه ملی ایجاد می‎شود.
وی اولین راهکار اصلاح الگوی مصرف را فرهنگ‌‎سازی معرفی کرد و گفت: مصرف زیاد و ناصحیحی که منابع کشور را هدر می دهد زيان‎بار است ضمن اینکه از دستورات دینی ماست که از نعمتهای خدادادی استفاده مفید و درست داشته باشیم و از اسراف، زیاده‎روی وتجمل‎گرایی پرهیز کنیم.
وی راهکار دیگراصلاح الگوی مصرف را فضاسازی و تبلیغات عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه فضای تبلیغاتی کشورمان مروج الگوی مصرف نیست بلکه بیشتر مروج الگوی مصرف ناصحیح است.
عضو حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: اگر به شهرهای بزرگ و بزرگراه ها رفته باشید عمده ي تبلیغات دعوت به مصرف زیاد و آن هم مصرف کالاهای خارجی است درحالی که می‎دانیم اکثر این اجناس از راه غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده است.
حجت الاسلام خرسندی با بیان اینکه مصرف کالاهای قاچاق فرصت‎های شغلی را ازبین می‎برد تاکید کرد: مصرف کالاهای خارجی که اکثرا از راه غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‎شود نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.
وی راهکار دیگر اصلاح الگوی مصرف را وظیفه دولت دانست و تشریح کرد: دولت و دستگاههای دولتی باید در اصلاح الگوی مصرف پیشقدم باشند و از کارها و اقدامات اسراف‎گونه ، زیاده‎روی‎ها ،هدر دادن بیت‎المال ،بودجه‎ها ،امکانات بیت‎المال و کشور به شدت پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه ساده‎زیستی مدیران و کسانی که برای مردم الگو هستند یکی از راهکارهای اصلاح الگوی مصرف است تصریح کرد: اگرمسئولین کشور، فرهیختگانٰ، علما و هنرمندان الگوی صحیح مصرف را رعایت کنند باعث تشویق مردم خواهد شد.
حجت الاسلام خرسند با تاکید بر اینکه ساده‎زیستی و رعایت الگوی صحیح مصرف از جانب خواص و مسئولین باعث تشویق مردم می‎شود گفت: اگر مدام توصیه رعایت صحیح الگوی مصرف به مردم گفته شود اما مسئولین و خواص رعایت نکنند نه تنها اثری بر مردم نخواهد گذاشت بلکه تخریب‎گر نیز است.
وی با با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید تجدیدنظری در سبک وشیوه مصرف کردنمان ايجاد شود اظهار داشت: چگونگی مصرف کردنمان باید براساس الگوهای مناسب باشد،ما نيز الگوهای فراوانی در این راستا داریم چراکه بزرگان دین، پیامبران، ائمه، علما، امام خمینی(ره) و امام خامنه‎ای(مدظله) در کم و صحیح مصرف کردن الگوهای مناسبی در زندگی روزمره ما هستند.
وی با بیان اینکه مصرف لاابالی و بی‎حدومرز مخرب فضای سیاسی،اقتصادی و فرهنگی کشوراست تاکید کرد: حتی در این راستا مقام معظم رهبری سالی را به عنوان اصلاح الگوی مصرف معرفی کردند و رسانه‎ها نیز به آن پرداختند.
وی در بیان راهکارهای ترویج مصرف کالای داخلی تشریح کرد: در کالا باید کیفیت و تنوع وجود داشته باشد و خدمات پس از فروش نیز برای آن کالا ارائه شود.
حجت‎الاسلام خرسند در تشریح علل تجمل‎گرایی حاکم بر برخی خانواده‎ها گفت: عامل اصلی ترویج این معضل مربوط به الگوهای فرهنگی و رسانه‎های ما می‎شود چراکه اکثر سریال‎های تلویزیونی ما در شمال شهر و در ساختمان‎های مجلل و با بازیگرانی با تیپ های مجلل‎گونه و روحیات تشریفاتی ساخته می‎شوند و این پمپاژ الگوهای بد به مردم است.
وی عامل دیگر ترویج تجمل‎گرایی را مربوط به سیستم اداری و دولت دانست و تصریح کرد: متاسفانه سیستم اداری و دولت روز به روز بزرگ‎تر و تشریفاتی‎تر می‎شود، دربانکها، وزارت خانه‎ها ، در سفرهای مسئولین کشور، تشریفات و ریخت وپاش زیاد است و تجمل‎گرایی بیداد می‎کند واز طرفی مردم بسیاری از رفتارهایشان براساس رفتارهای مسئولین کشور است والگوپذیرند.
عضو حزب موتلفه اسلامي تاکید کرد: در درجه اول باید دستگاه ها ، وزرا و مسئولین کشور که الگوهای مردم هستند از تجمل‎گرایی و لوکس‎گرایی دوری کنند تا مردم نیز رعایت کنند.
وی ریشه و شائبه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی را تولید داخلی دانست و گفت: تولید داخلی نیز وقتی رونق می‎گیرد که میزان مصرف و تقاضای آن کالا با میزان عرضه برابر باشد چون اگر جنس تولیدکننده مصرف نشود چرخه تولید متوقف می‎شود و در پی آن بیکاری و تورم به وجود می‎آید.
حجت الاسلام خرسند با تاکید براینکه هیچ ایرانی دوست ندارد سرمایه اش به جیب بیگانه برود گفت: اقتصاد کشور ما در برخی حوزه ها اقتصاد وابسته ای بوده ولی امروز هم با وجود تحریم روی پای خود ایستاده ایم.
وی درپایان با تاکید بر اینکه مصرف کالای داخلی که باعث تولید داخلی می شود یک جهاد مقدس است اظهار داشت: همه باید با کنار گذاشتن تنگ نظری‎ها عرصه را برای تولید و عرضه فراهم کنند تا ان‎شاالله کشورمان به رونق اقتصادی دست پیدا کند.

۱۳۹۵/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...