نسخه چاپی

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی توقف پخش شبكه المنار را دیكته صهیونیستی دانست

در بیانیه این اتحادیه آمده است: تمامی استدلال‌ها و بهانه‌هایی كه علیه شبكه المنار تراشیده می‌شود، نشانی از صحت ندارد و تاریخ به نفع عینی گرایی و اصول والا و بلند و جسارت شبكه المنار در بیان حق و ریشه كن كردن ظلم شهادت می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی در بیانیه‌ای اقدام اخیر شرکت عرب ست در توقف پخش شبکه المنار بر روی ماهواره این شرکت را محکوم کرد و ان را دیکته شده از سوی محافل صهیونیستی دانست.



متن این بیانیه که با امضای حجت الاسلام علی کریمیان دبیرکل این اتحادیه منتشر شده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمان الرحیم

الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه ولا یخشون أحدا إلا الله وکفی بالله حسیبا

صدق الله العلی العظیم



اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، تلاش‌های مستمر برای خاموش کردن صدا و تصویر شبکه‌ المنار، شبکه مقاومت و آزادی، شبکه عرب‌ها و مسلمانان را تقبیح می‌کند و این ظلمی که علیه شبکه‌ای روا داشته می‌شود که نقش برتر و برجسته‌تر در مقابله با طرح صهیونیستی و یاری مقاومت و مقابله با طرح تکفیری و تمامی طرح‌های نظام سلطه و استکبار جهانی داشته که عزت، حاکمیت، آزادی و زندگی ملت‌ها را هدف گرفته است، به شدت محکوم می‌کند.



این اتحادیه ضمن اعلام انزجار از تمامی تلاش‌هایی که برای سلب حق آزادی بیان انجام می‌شود، بر مبنای پایبندی به مواد منشورها و قوانین بین‌المللی حامی حقوق بشر در آزادی بیان، تمامی اقدامات سرکوبگرانه و ظالمانه علیه رسانه‌ها را مردود می‌داند.



اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی ایمان دارد که تمامی استدلال‌ها و بهانه‌هایی که علیه شبکه المنار تراشیده می‌شود، نشانی از صحت ندارد و تاریخ به نفع عینی گرایی و اصول والا و بلند و جسارت شبکه المنار در بیان حق و ریشه کن کردن ظلم شهادت می‌دهد و همین امر این شبکه را در معرض حملات نرم و سخت قرار داده است و این شبکه به برکت ایمان، مبارزه، پایداری، ثبات و ادامه مقتدرانه فعالیت‌هایش توانست اهداف خود را محقق کند و تا این لحظه چون خورشید درخشید و طرح‌های مغرضان و دشمنان انسانیت را نقش بر آب کرد.



اتحادیه تأسف خود را از اینکه برخی از شرکت‌ها و مؤسسه‌های سیاسی به آنچه که صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان آنها دیکته می‌کنند، به ویژه در سایه تحولات کنونی منطقه و جهان، پاسخ مثبت دادند، ابراز و تأکید می‌کند که عاقبت ظلم، عاقبتی وخیم است و این اقدامات با مقاومت‌های مقتدرانه مواجه می‌شود و رسانه‌های مقاومت، هر چند که موانع موجود بر سر راه آنها بلند باشند، فرصتی برای عبور از این دشواری‌ها و راه‌هایی برای ادامه رساندن صدا و تصویر رسای خود با حق و حقیقت پیدا خواهند کرد.



درود به این شبکه و کارکنان و مدیریت آن و رحمت به شهدای بزرگ آن که شعله‌ای خاموش نشدنی باقی خواهد ماند.



شرکت‌ ماهواره‎ای "نایل‌ست" مصر اخیرا پخش دو شبکه لبنانی از جمله "المنار" را متوقف کرده و قرار است چهار شبکه لبنانی دیگر نیز قطع شوند.



در حال حاضر پخش شبکۀ تلویزیونی المنار که وابسته به جنبش حزب‌الله لبنان است متوقف شده است و قرار است شبکه‌های دیگری از جمله ام تی‌وی، الجدید، تلویزیون لبنان و ان‌بی‌ان نیز در نایل‌ست قطع شوند.



پیشتر شرکت ماهواره‌ای سعودی عرب‌ست نیز با انتقال دفتر خود از لبنان به اردن، پخش شبکۀ المنار را متوقف کرد و در حال حاضر مشاهدۀ المنار بر روی ماهوارۀ روسیه امکان‌پذیر است

۱۳۹۵/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...