نسخه چاپی

بن لادن روی پرده سینما

عکس خبري -بن لادن روي پرده سينما

هالیوود اعلام كرد: فیلم مرگ اسامه بن لادن روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ روی پرده سینما می رود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری شبستان به نقل از فرانس 24، ستاره های سینمای هالیوود بنا دارند فردای انتخابات ریاست جمهوری 6 نوامبر 2012، فیلم مرگ اسامه بن لادن را روی پرده سینما ببرند.



اعلام این تصمیم نشان از دموکرات گرایی سینمای هالیوود و سیاست گرایی صنعت فیلم سازی در آمریکا دارد. کاترین بیگلو؛ سازنده فیلم مرگ بن لادن با این عنوان که مرگ اسامه بن لادن یکی از درخشان ترین نمره های کارنامه ریاست جمهوری باراک اوباما بوده است انتخاب این موضوع و زمان پخش آن را اینگونه درنظر گرفته است.

سازنده فیلم در حالی امیدوار است که پرونده های مستند از مرگ بن لادن را از کاخ سفید بیرون بکشد که برجسته سازی مرگ یک جنایتکار در پرونده باراک اوباما به تعبیری می تواند جنگ های دوران ریاست جمهوری او را برای اذهان عمومی احیاء کند.



باید تاکید کرد که سینمای آمریکا از سال 1930 به نفع دموکرات ها فعالیت داشته و نقطه اوج این همکاری و رضایت سینما از این حزب آمریکایی بعد از اعطای مالی سال گذشته دولت به هالیوود به شمار می آید. کمتر کسی می تواند فراموش کند که مرلین مونرو، هنرپیشه محبوب آمریکایی در سال 1962 بهترین تبریکات را در روز تولد جان اف کندی تقدیم او کرد. در آمریکا، بازیگران مطرح همواره به صرف چای با رؤسای جمهوری دعوت شده اند چرا که هالیوود بزرگترین و جالب ترین صفحه ای است که می توان از ورای آن سیاست را به مردم آمریکا معرفی کرد.

جالب است بدانیم در دهه 1990 سینمای هالیوود بود که برای نخستین بار با به تصویر کشیدن یک رییس جمهور سیاه پوست برای آمریکا مقدمات پیروزی باراک اوباما را چید.

هیچ گاه سینمای آمریکا در حمایت از یک حزب مورد نقد مردم قرار نمی گیرد و همواره این قابلیت را دارد تا خود را با مقتضیات زمان وفق دهد در حالی که مخاطبانی از تمام اقشار جامعه با شرایط سنی و سواد متفاوت را جذب کند.

از همین رو است که در انتخابات 2012 آمریکا باید هروز منتظر شگرد جدیدی از سینمای هالیوود باشیم که البته باید خاطر نشان کرد در این نوع تبلیغ سیاسی جمهوری خواهان فقط نقش قربانی را می توانند ایفا کنند!

۱۳۹۱/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...