نسخه چاپی

پاناما در برابر فرانسه كوتاه اومد!

رئیس جمهوری پاناما تاكید كرد به جای تلافی‌جویی، ترجیح می‌دهد دیپلماسی را برای یافتن راه حل انتخاب كند.

به گزارش نما به نقل از صدا و سیما، رئیس جمهوری پاناما روز جمعه اعلام کرد کشورش قصد ندارد در واکنش به قرار گرفتن در فهرست سیاه اقتصادی فرانسه، علیه این کشور تدابیری تلافی جویانه اتخاذ کند.



"خوان کارلوس وارلا" رئیس جمهوری پاناما پس از گفت و گوی تلفنی با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی اش گفت دولت این کشور قصد اجرای تدابیر تلافی جویانه اقتصادی علیه پاریس ندارد.



به دنبال انتشار اسناد افشاگرانه موسوم به «اسناد پاناما» در خصوص فرار مالیاتی شمار بسیاری از شخصیت های خارجی و پس از آن که دولت فرانسه بار دیگر نام پاناما را در فهرست کشورهایی گنجاند که در خصوص تحقیق بر سر فرارهای مالیاتی حاضر به همکاری نیستند، مقامات دو کشور اظهاراتی مبنی بر اتخاذ تصمیماتی تنبیهی ایراد کردند.



بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری پاناما تاکید کرد به جای تلافی جویی، ترجیح می دهد دیپلماسی را برای یافتن راه حل انتخاب کند.



وارلا در ادامه اظهار داشت: «راهی که فرانسه در این خصوص در پیش گرفته، مناسب نبوده و ضرورتی برای آن وجود نداشت. اما ما تلاش می کنیم ابتدا از دیپلماسی، گفت و گو و همکاری متقابل بهره بگیریم».



این اظهارات در حالی مطرح می شود که روز سه شنبه گذشته، آلوارو آلمان، رئیس دفتر ریاست جمهوری پاناما از رشته اقداماتی سخن گفته بود که اقدامات تلافی جویانه علیه پاریس نیز شامل آن می شد.



میشل ساپن، وزیر دارایی و کریستیان اکرت، وزیر مشاور در امور بودجه فرانسه روز جمعه بخشنامه ای را امضا کردند که نام پاناما را بار دیگر به طور رسمی در فهرست سیاه این کشور در خصوص تحقیق در مورد فرارهای مالیاتی گنجاند.



بر اساس بیانیه ای که کاخ الیزه پس از گفت و گوی تلفنی دو رئیس جمهور منتشر کرد، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در این تماس تلفنی از همتای پانامایی خود خواست اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیار مسئولان مالیاتی فرانسه قرار دهد.



وی همچنین خواستار آن شد تا ظرف چند روز آینده نشستی با حضور کارشناسان ارشد سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برگزار شود تا چگونگی هماهنگی دولت ها در زمینه بررسی فرارهای مالیاتی را بررسی کنند.



رئیس جمهوری پاناما نیز از تصمیم خود برای سفر به پاریس خبر داد. قرار است میشل ساپن، وزیر دارایی فرانسه از وی بخواهد در مورد شخصیت های فرانسوی فعال در پاناما، اطلاعاتی شفاف ارائه کند.

۱۳۹۵/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...