نسخه چاپی

محكومیت حبس برای اتباع دانماركی كه به سوریه می‌روند

عکس خبري -محکوميت حبس براي اتباع دانمارکي که به سوريه مي‌روند

دانماركی‌ها در صورت رفتن به مناطق مورد مناقشه یا جنگی كه سازمان‌های تروریستی در آنجا فعالیت می‌كنند، با خطر محكوم شدن به شش سال حبس روبرو خواهند بود.

به گزارش نما، دولت دانمارک روز جمعه اعلام کرد در حال تهیه لایحه ای است که سفر اتباع این کشور را به مناطق مورد مناقشه از جمله سوریه که گروه‌های تروریستی در آنها فعالیت می کنند، ممنوع می کند.



دولت دانمارک هدف از این لایحه را تسهیل شناسایی و پیگرد افراط گرایان اعلام کرده است.



"سورن پیند" وزیر دادگستری دانمارک روز جمعه تاکید کرد سفر به مناطق مورد مناقشه ممنوع خواهد شد. به این ترتیب شناسایی و مجازات افرادی که به عنوان مثال برای پیوستن به سازمان ها و گروههای تروریستی یا حمایت از آنها به سوریه می روند، تسهیل خواهد شد.



طبق لایحه ای که دولت دانمارک در حال تهیه آن است، شهروندان دانمارکی یا آنهایی که مقیم دانمارک هستند در صورت رفتن به مناطق مورد مناقشه یا جنگی که سازمانهای تروریستی در آنجا فعالیت می کنند، با خطر محکوم شدن به شش سال حبس روبرو خواهند بود. اما به موجب این لایحه سفر روزنامه نگاران یا افرادی که از طرف مقامات برای انجام ماموریت به این مناطق اعزام می شوند، از این مجازات مصون خواهند بود.



قرار است این لایحه چند ماه دیگر به پارلمان دانمارک ارائه شود و اگر تصویب شد از اول ژوئیه به اجرا گذاشته خواهد شد.



احزاب سوسیال دموکرات (مخالف) پارلمان دانمارک و حزب مردم دانمارک ( ضدمهاجرت) اعلام کرده اند از این لایحه دولت حمایت خواهند کرد. اما کارشناسان در این باره تردیدهای زیادی دارند. ریتزائو توره هامینگ، کارشناس مبارزه با افراط گرایی در دانشگاه اروپایی فلورانس می گوید آنهایی که می خواهند در حمایت از داعش یا در صفوف این گروه بجنگند، از مجازات حبس نمی ترسند.



روز گذشته پلیس کپنهاگ اعلام کرد چهار نفر را به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش در سوریه بازداشت و در بازرسی از مخفیگاه آنها مقداری تسلیحات و مهمات کشف کرده است.



وزیر دادگستری دانمارک نیز پیشتر با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود طرح تشدید قوانین بر ضد افرادی که به گروه های تروریستی می پیوندند و یا در راستای اشاعه تروریسم در مناقشات مسلحانه فعالیت می کنند، در دست تهیه است.

۱۳۹۵/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...