نسخه چاپی

مخالفان سوری 85 موشك ضد هواپیما به دست آورده‌اند

در یك فایل صوتی كه خبرگزاری اسپوتنیك منتشر كرده است، فاش شده كه نیروهای یكی از گروه‌های مسلح مخالف در حومه حلب 85 موشك حرارتی ضد هوایی دریافت كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این فایل صوتی که به نظر می‌رسد مربوط به تماس بی‌سیم میان رهبران یکی از گروه‌های مسلح در حومه جنوبی حلب است، از سوی یک منبع میدانی در سوریه که به خط تماس‌ این افراد نفوذ کرده، به دست آمده است.

در این تماس، یکی از فرمانده‌هان گروه‌های مخالف اظهاراتی را مطرح می‌کند که نشان می‌دهد این گروه‌ 85 موشک حرارتی ضد هوایی را وارد سوریه کرده است. منطقه‌ای که مکالمه در آنجا صورت گرفته در کنترل جیش الفتح است.

کسی که در این فایل صحبت کرده است، می‌گوید: 85 موشک ضد هوایی، 85 موشک حرارتی وارد سوریه شده‌اند.

ورود این موشک‌ها به صحنه نزاع در سوریه یک تحول چشمگیر به شمار می‌آید و گروه‌های مخالف می‌توانند با جنگنده‌های دولت سوریه مقابله کنند.

نیروهای مخالف سوری چند روز پیش دومین جنگنده سوری را در کمتر از یک ماه گذشته سرنگون کردند و دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که خلبان این جنگنده در منطقه‌ای در نزدیکی حلب به اسارت النصره در آمده است.

ارتش سوریه نیز اعلام کرد که این هواپیما با موشک ضد هوایی سرنگون شده است و این همان سلاحی است که برای سرنگون کردن یک جنگنده دیگر در غرب سوریه در مارس استفاده شد.

این در حالی است که برخی از مخالفان می‌گویند که این جنگنده را با توپخانه ضد هوایی سرنگون کرده‌اند.

مخالفان سوری که از حمایت‌های گسترده طرف‌های خارجی برخوردار هستند، مدت‌هاست که خواهان دریافت سلاح‌های ضد هوایی برای مقابله با حملات هوایی جنگنده‌های سوریه و نیروهای روسی هستند، اما حامیان مخالفان از هراس افتادن این سلاح‌ها به دست تندروها، از دادن آن خودداری می‌کنند.

۱۳۹۵/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...