نسخه چاپی

رهبرجوان‌كره‌شمالی:لازم شد آمریكا را بمباران‌اتمی می‌كنیم

عکس خبري -رهبرجوان‌کره‌شمالي:لازم شد آمريکا را بمباران‌اتمي مي‌کنيم

«كیم جونگ اون» رهبر جوان كره شمالی روز شنبه با ابراز خرسندی از آزمایش موتور موشكی جدید قاره پیما كه آخرین و جدیدترین دستاورد نظامی این كشور در حوزه هسته ای محسوب می شود، انجام این آزمایش را نوعی هشدار ویژه به آمریكا تلقی كرد.او همچنین گفت كه امروز خاك آمریكا در تیررس موشك های قاره پیمای هسته ای ما قرار دارد و در صورت اراده می توانیم این كشور را به خاكستر تبدیل كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی روز شنبه با ابراز خرسندی از آزمایش موتور موشکی جدید قاره پیما که آخرین و جدیدترین دستاورد نظامی این کشور در حوزه هسته ای محسوب می شود، انجام این آزمایش را نوعی هشدار ویژه به آمریکا تلقی کرد.

آزمایش امروز کره شمالی در مرکز فضایی «سوهائه» صورت گرفت که بهمن ماه سال گذشته اولین موشک ماهواره بر این کشور نیز از همین پایگاه به فضا پرتاب شد.

وی با ابراز خوشنودی از انجام این آزمایش، گفت که این نشان می دهد ما به توان هسته ای تسلیحاتی بالاتری که می تواند تضمین کننده حمله به آمریکا و نیروهای خصم باشد، دست یافته ایم.

«کیم جونگ اون» تصریح کرد که کره شمالی اینک دارای موشک های قاره پیما با کلاهک های هسته ای قویتر است که در محو شیاطین و خصم از روی زمین کارایی بسیار زیادی دارد.

او همچنین گفت که امروز خاک آمریکا در تیررس موشک های قاره پیمای هسته ای ما قرار دارد و در صورت اراده می توانیم این کشور را به خاکستر تبدیل کنیم.

رهبر کره شمالی در عین حال خواستا آن شد که تمامی توان کشور برای توسعه برنامه تسلیحاتی هسته ای به منظور مقابله با قدرت اتمی آمریکا و خطرهایی که آن کشور متوجه کره شمالی کرده است، بکار گرفته شود.

«سو سی پیونگ» نماینده کره شمالی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد هم اخیرا سخنان رهبر این کشور را در این نهاد بین المللی تکرار کرد و گفت که با در پیش گرفتن رویه های نادرست از سوی آمریکا در منطقه شبه جزیره کره، پیونگ یانگ مجبور است نیروی بازدارنده هسته ای بیشتری ایجاد کند.

در واکنش به آزمایش های مکرر کره شمالی، برخی از کارشناسان غربی صحت و سقم آنچه را که این کشور در خصوص آنها بیان می کند و اخیر افزایش قابل توجهی هم پیدا کرده است، مورد تردید قرار می دهند.

انجام آزمایش های موشکی و تسلیحاتی از جانب کره شمالی، باعث شده، شورای امنیت سازمان ملل ماه گذشته میلادی شدیدترین تحریم ها را بر علیه این کشور اعمال کند.

۱۳۹۵/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...