نسخه چاپی

عراقچی به استانبول می‌رود

سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر خارجه ایران صبح روز یك‌شنبه در راس هیأت كارشناسی برای بررسی دستور كار اجلاس سران كشورهای عضو سازمان همكاری‌ اسلامی راهی استانبول می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی (OIC) روزهای پنج‌شنبه جمعه هفته جاری در استانبول برگزار می‌شود. در همین چارچوب روز یک‌شنبه و دوشنبه نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو این سازمان و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نشست وزیران خارجه عضو سازمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا با توجه به تحولات اخیر در ترکیه و نیز مناقشات و تنش‌ها میان کشورهای منطقه در سوریه و هم‌چنین تلاش‌های مذبوحانه عربستان علیه ایران در آستانه برگزاری نشست سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول، ایران طی هفته‌های اخیر همواره بر بی‌طرفی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به ویژه عربستان و نیز رعایت مواضع منصفانه و بی‌طرفانه تأکید کرده است. در عین حال ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان اسلام همواره به شرکت و حضور فعالانه در مباحث مربوط به مسائل منطقه و جهان اسلام علاقه‌مند بوده است.

شایان ذکر است هفته گذشته وزیر خارجه ترکیه در چارچوب نشست سه جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه سفری یک روزه به ایران داشت و گفت‌و‌گوهایی را در حاشیه این نشست به طور 2 جانبه با همتای ایرانی خود داشت.

در نشست کارشناسی کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی که با حضور دبیرکل این سازمان چندی پیش در جده برگزار شد، پیش‌نویس بیانیه پایانی اجلاس سران تهیه شد اما به دلیل کارشکنی عربستان در صدور ویزا برای هیات ایرانی، کشورمان در این جلسه غائب بود.

جمهوری اسلامی ایران برای خارج از کردن بندهای ناجوانمردانه‌ی پیش‌نویس بیانیه‌ی پایانی اجلاس سران رایزنی‌ها و تلاش‌های خود را طی هفته‌های گذشته به ویژه در چارچوب سفر قائم مقام وزارت خارجه به چند کشور منطقه‌یی از جمله افغانستان و ترکمنستان انجام داده است.

۱۳۹۵/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...