نسخه چاپی

امكان دریافت جواب آزمایش در سراسر كشور فراهم شد

اولین شبكه یكپارچه آزمایشگاهی كشور با هدف كاهش هزینه های آزمایشگاهی، بالا بردن تنوع خدمات آزمایشگاهی در كشور و قابلیت دسترسی به پرونده آزمایشگاهی بیماران، با دورنمای راه اندازی اولین مگالب ایرانی راه اندازی شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: افزایش هزینه های تمام شده آزمایشگاهی به واسطه شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم ها از یک سو و تناسب نداشتن تعرفه های آزمایشگاهی با هزینه ها، جمعی 70نفره از نخبگان آزمایشگاهی کشور را بر آن داشت تا مدیریت آزمایشگاه ها را به سمت مدیریتی یکپارچه و شبکه ای سوق دهند؛ ساز و کاری که به واسطه آن کیفیت خدمات ارائه شده آزمایشگاهی رشد پیدا کند و آزمایشگاه های فعلی نیز توان ادامه حیات داشته باشند.

دکتر محمود یعقوبی مدیر عامل مجموعه سلامتی «پایش»، پایش سلامت ایرانیان را اولویت اول مجموعه «پایش» می داند و ایجاد این شبکه یکپارچه را که در حال حاضر با تجمیع 10 آزمایشگاه برتر کشور و همکاری نزدیک به 30 آزمایشگاه دیگر با آن شکل گرفته است را گام اول پایش برای ارائه دقیقترین تست های آزمایشگاهی در مجهزترین لابراتورهای آزمایشگاهی کشور می داند.

وی با بیان اینکه هر یک از آزمایشگاه های متعلق به پایش، از طریق سامانه قوی آی تی به پورتال مرکزی پایش وصل شده اند، می گوید: تمامی نمونه ها پس از نمونه گیری در آزمایشگاههای عضو پایش، برای انجام تست به آزمایشگاه های مرکزی پایش ارسال می شوند و تحت شرایط استاندارد کار آزمایشگاهی بر روی نمونه ها انجام می شود.

این موضوع بدان معناست که هم امکان انجام تمامی امور آزمایشگاهی در مراکز عضو این شبکه وجود خواهد داشت و هم امکان دریافت جواب آزمایش در سراسر کشور بدون نیاز به حضور در مرکزی که این آزمایشها در آن انجام شده است، فراهم می شود.

یعقوبی ایجاد شبکه یکپارچه آزمایشگاهی پایش که قرار است در آینده ای نزدیک آکادمی، پژوهشکده و مرکز جامع چک آپ نیز به آن اضافه شود را پیش زمینه ای برای ایجاد اولین مگا لب ایرانی می داند و البته معتقد است: با این شیوه که امکان عضویت تمامی آزمایشگاه ها در سیستم یکپارچه پایش وجود دارد، هیچ خطری آینده کاری آزمایشگاه ها را تهدید نخواهد کرد و برخلاف مگالب های خارجی که دایر سازی آنها در کشور می تواند برای حیات آزمایشگاههای داخلی خطر ساز باشد ،این مجموعه تنها راه موجود برای حفظ آزمایشگاههای فعلی است.

۱۳۹۵/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...